[довідник] Ігрові механіки в схемах (101-110) Михайло Войтовичon07.11.202207.11.2022 Наступні 10 ігрових механік. Попередні розділи: 1-10, 11-20, 21-30, 31-40, 41-50, 51-60, 61-70, 71-80, 81-90, 91-100. 101. Moving Multiple Units / Переміщення кількох юнітів. Діями гравці можуть перемістити одного або декілька ігрових юнітів. Цей механізм вперше був представлений у Top Race. Гравці роблять ставки на автомобілі під час перегонів, тож зацікавлені у перемозі певних. Однак карти, які їм випадають для гри, пересувають відразу кілька машин, у тому числі ті, які вони б не хотіли бачити в переможцях. Тому їм потрібно розрахувати момент для кожної карти, коли вони будуть найбільш вигідними для автомобілів, якими вони керують. Зверніть увагу: цей механізм не належить до «Військових ігор» чи «Стратегічних ігор». Натомість це типовий механізм ігор про перегони автомобілів. 102. Multi-Use Cards / Багаторазові картки. На картці показано кілька дій, але можна використовувати лише одну. 103. Multiple Maps / Кілька карт. Гра відбувається на кількох картах, які з’єднані в певних точках. Наприклад у фантастичній залізничній грі Iron Dragon є карта поверхні та печер, і гравці можуть будувати та з’єднувати колії в обох локаціях. 104. Multiple-Lot Auction / Багатолотовий аукціон. Аукціон, на якому гравці одночасно роблять ставки на кілька лотів паралельно замість того, щоб робити ставки по одному лоту по черзі. Фактичний формат аукціону може відповідати будь-якому з механізмів аукціону. 105. Narrative Choice / Розповідь на вибір. Кілька варіантів дій представлені гравцям у форматі розповіді. Їх можна представити в книзі з пронумерованими абзацами, або за допомогою карток. 106. Negotiation / Переговори. Гравці укладають угоди про координацію дій, крім простої торгівлі. Угоди можуть бути як обов’язковими, так і необов’язковими. Дипломатія є яскравим прикладом останнього. 107. Neighbor Scope / Область дії сусіда. Дії, ресурси або рішення розподіляються між сусідами. 108. Network and Route Building / Побудова мережі та маршрутів. Гра передбачає розробку з’єднаних маршрутів і вузлів, часто представлених як маршрути між пунктами призначення. Найбільш помітна реалізація цієї механіки в іграх на тему поїздів. 109. Once-Per-Game Abilities / Здібності «раз за гру». Гравці мають спеціальні здібності, які вони можуть задіяти лише один раз за гру. Вони можуть бути унікальними для них або спільними для всіх гравців. Часто гравці отримують бонусні залікові бали, якщо вони не використовують свої одноразові здібності під час гри. 100. Open Drafting / Відкрите складання. Використовується в іграх, у яких гравці вибирають карти (або фішки, ресурси, кубики тощо) із загального пулу, щоб отримати певну перевагу (негайну чи довгострокову) або зібрати колекції, які використовуються для досягнення цілей у грі. Ігри, де картки просто витягуються зі стопки, не є іграми на драфтинг. Драфтинг означає, що гравці мають певний вибір і можливість підібрати карту, яку може забажати інший гравець, таким чином відмовляючи йому в тому, чого вони, можливо, хотіли. 😤 Щоб більше ніколи в житті не пропустити нові публікації – підписуйтесь на телеграм-канал Game It.
Рефлексії Стан потоку та секрет щастя На думку багатьох теоретиків та практиків ігор та ігрофікації, саме ігри дозволяють нам швидко зануритись і тривалий час перебувати у стані потоку. А це той стан, який і робить нас і щасливими, і продуктивними.
Рефлексії Як ігрофікація дарує нам майбутнє креативності та виправляє найкритичніший баг в освіті? Саме у цьому виступі Гейб Зікерман (Gabe Zichermann) обговорює один баг освітньої системи, який особисто я сам вважаю одним з найбільш системних багів в сучасній школі.