[довідник] Ігрові механіки в схемах (1-10)

M 010

Довго думав (ну не так щоб дуже довго) як би це розумно викласти 100+ ігрових механік у блозі. Але так щоб було зрозуміло не лише мені. На разі придумав ось таке, що ви побачите нижче. Як мінімум, текст суттєво розбавлений картинками і я трохи повправляюсь у схемовалюванні.

Очевидно, після публікації більшості механік доведеться ще якось це все каталогізувати для зручного швидкого пошуку і практичного використання. Тут ще раз треба довго подумати.

Більшість механік та їх пояснення взято із публікацій спільноти BBG (boardgamegeek.com). Щось переосмислено, щось доосмислено, щось взято як є (концепція для схем теж звідти).

Приклади ігор не наводжу спеціально. Головним чином через те, що більшість з них містять далеко не одну механіку, буває що й 10-20 різних механік, жодна з яких не є визначальною.


m_001
001. Acting/Акторство. Ігри з акторством вимагають від гравців використання певної форми пантоміми або міміки для спілкування з іншими гравцями.
Символом цієї механіки є відомі усім Шаради, де один учасник команди повинен використовувати невербальні підказки, щоб дозволити іншим учасникам вгадати задуманий вираз.
m_002
002. Action Drafting/Вибір (жеребкування) дії. Гравці вибирають свою дію з асортименту дій у спільному пулі (тематичному наборі). Кількість доступних дій обмежена, і коли гравець вибрав дію, її не можна вибрати повторно.
m_003
003. Action Points/Очки (залікові бали) дії. Гравець за свій хід отримує певну кількість залікових балів дії. Гравці, в подальшому, можуть витрачати їх на різні дії, що доступні для купівлі за залікові бали.
m_004
004. Action Queue/Послідовність (черга) дій. Гравці створюють послідовності дій і виконують їх по черзі. Послідовності можуть бути «пакетними», де всі дії виконуються послідовно, або «змінними», де дії додаються в кінець черги, а потім виконується перша дія. Кожен гравець може мати власну послідовність дій або послідовність може бути спільною.
m_005
005. Action Retrieval/Відновлювальні дії. Кожен гравець має доступний набір дій, втілених у картах, жетонах або інших ігрових сутностях. Після виконання вони витрачаються і не можуть бути повторені, доки не будуть отримані нові втілення для дій з гри. Відновлювальна дія, часто є окремою дією але може й займати (заміщувати) весь хід.
m_006
006. Action-Event/Дія-Подія. У свій хід гравець розігрує карту, яка показує (заявляє) залікові бали дії та якусь подію (можливість). Гравець повинен обрати що він грає — збирає залікові бали чи виконує подію (використовує можливість). Якщо гравець забирає бали, тоді, зазвичай подію може виконати інший гравець.
m_007
007. Advantage Token/Токен переваги. Гравець має токен (жетон, фішку, карту), який дозволяє йому виконати особливу, спеціальну дію або змінювати (модифікувати) звичну дію. Після використання, токен переходить до іншого гравця.
m_008
008. Alliances/Альянси. Гравці формують офіційні партнерські стосунки, які можуть змінюватися протягом гри. Часто альянси створюються на якусь окрему фазу (раунд, тур чи окрему фазу в раунді). Протягом цього часу гравці грають разом, не можуть атакувати один одного та надають своєму союзнику особливу силу чи додаткові ресурси. Деколи гравці змагаються (конкурують) за право вибрати свого союзника для конкретного раунду, що регулюється відповідними правилами. Якщо ж гравці об’єднані як партнери протягом усієї гри та виграють або програють разом, це відноситься до командної гри а не альянсів.
m_009
009. Area Majority (Influence)/Локальна більшість (вплив/захоплення). Різні гравці можуть займати простір (частини ігрового поля, карти ігрового світу) і отримувати переваги залежно від їх пропорційної присутності в такому просторі чи отримувати усі переваги за рахунок переваги своєї присутності (окупації) в просторі. Часто реалізується через виставляння у простір своїх міплів, встановлення прапора перемоги чи через іншу фіксацію захоплення частини ігрового світу.
m_010
010. Area Movement/Просування по площі. Ігрове поле ділиться на зони (рівномірні або нерівномірні, такі що повторюються або не повторюються), щоб визначити суміжність територій гравців, встановлювати правила руху по ігровому полю, визначати зони (території) контролю за кожним гравцем.

📑 Щоб не пропустити чим це все закінчиться — запрошую підписуватись на телеграм-канал Game It.