[конспект] Окталіз, ч.7: Творчість та зворотний зв’язок

Milestone Cover

Розширення можливостей творчості – це основний стимул, який справді наголошує на грі в значенні «Play». У багатьох є дитячі спогади про конструювання та постійну перебудову своїх рішень з різноманітних конструкторів (наприклад Лего). Це якраз про це.

Люди за своєю природою творчі істоти (хочеться в це вірити), і ми прагнемо вчитися, фантазувати, винаходити та брати участь у творчих процесах, де процес сама по собі приносить щастя. Краса цього мотиватора полягає в його невмирущій здатності постійно залучати нас у будь-який момент нашого життя.

В структурі Окталізу цей драйвер є «золотою вершиною» на перехресті «Білих» мотиваторів — що означає довгострокові позитивні емоції, а також «Правопівкульних» — що означає наголос на внутрішній мотивації. На жаль, цей мотиватор також найважче правильно реалізувати.

Вічна гра

У дослідженні, проведеному Лондонським університетом королеви Мері та Університетським коледжем Лондона в 2013 році, порівнювали вплив різних ігор на мозок. Через шість-вісім тижнів дослідження показало, що студенти, які грали в Starcraft приблизно годину на день, покращили свою пам’ять, візуальний пошук, фільтрацію інформації та інші когнітивні навички.

Коли користувач може безперервно використовувати свою творчість і нескінченно придумувати нові способи робити різні дії, дизайнеру гри більше не потрібно постійно думати про новий вміст. Нижче кілька ігрових технік для реалізації можливостей творчості та зворотного зв’язку.

Бустери

Ви коли-небудь грали в гру Super Mario і відчували блаженне захоплення, коли ви збирали гриб або квітку, які зробили вас сильнішими (наприклад, розбиваючи блоки головою або кидаючи вогняні кулі)? Вони вважаються прискорювачами в грі, де гравець отримує щось, що в обмежених можливостях допомагає йому легше досягти виграшу.

На відміну від простого підвищення рівня або отримання нових навичок, бустери зазвичай обмежені певними умовами. Після удару ворога ви повертаєтеся до свого «природного стану» до прискорювачів.

Відчуття отримання нових, але обмежених бонусів надихає та є надзвичайно сильним стимулом до бажаної дії. Дуже мало людей готові зупинити гру, доки діє ефект бустера.

Одна з ключових концепцій, на яку слід звернути увагу, полягає в тому, що коли користувачі платять за бустери, навіть якщо це може зробити перемогу неймовірно легкою, вони не купують перемогу. Насправді користувачі купують відчуття, що вони дуже потужні і наділені новими можливостями.

Розблокування ключових віх (Milestone)

Коли люди грають в ігри, вони часто встановлюють внутрішній час зупинки у формі віхи: «Дайте мені перемогти цього боса, і тоді я закінчу».

У деяких RPG (рольових іграх) щоразу, коли ви підвищуєте свій рівень, ви вивчаєте новий набір навичок. Ці навички загалом допомагають вам вбивати монстрів швидше.

Коли гравці досягають нового вищого рівня, вони, природно, хочуть побачити, що це за нові навички, трохи випробувати їх, випробувати на сильніших ворогах, насолодитися новою могутністю, а потім зрозуміти, що вони тепер дуже близькі до наступної віхи.

Сприйняття вибору

Багато досліджень показали, що людям подобається щось більше, коли їм дають вибір, навіть якщо варіанти не такі привабливі порівняно з одним кращим варіантом.

Коли дітям виповнюється два роки, вони швидко виявляють, що володіють особливою силою під назвою «Свобода волі». І коли вони відкривають цю силу, вони починають використовувати її з великою швидкістю.

Ключ до сприйняття вибору полягає в тому, що сам вибір не обов’язково є значущим, він лише змушує людину відчувати, що вона має право зробити вибір.

Припустімо, бургер в закладі швидкого харчування коштує 100 гривень, і велика картопля картоплі фрі – 100 гривень. Споживач може подивитися на це і подумати: «Блін! Це здирництво!» Але потім він бачить, що є набір «Бургер + картопля фрі» всього за 120 гривень і з радістю його купує. Насправді ціни на один гамбургер і картоплю фрі існують не для того, щоб продавати себе, а для того, щоб комбінований пакет виглядав значно привабливішим.

Далі почитаємо про четвертий ключовий мотиватор – відчуття власності та володіння. Підписка на телеграм-канал проекту Game It, дозволить не пропустити чергову публікацію.