[конспект] Грай, щоб вчитися, ч.6: Пов’язуємо залікові бали з навчальними цілями

Game Points Game Leaderboard Achievements Salvador Dali

Коли гравці сідають за гру, більшість інстинктивно розуміють, що мета гри – виграти, незалежно від того, досягається перемога шляхом заробітку найбільшої кількості ігрових грошей, перетину фінішної лінії першим або пошуку скарбу раніше за всіх. Розробники ігор не повинні нагадувати гравцям, що мета гри – перемога. Проте хороші розробники ігор пояснюють гравцям, як вони заробляють бали та ігрові досягнення, що дозволяють їм перемагати.

Очки (залікові бали) та досягнення інформують гравців, де вони знаходяться в грі, наскільки вони близькі до перемоги, наскільки близькі до перемоги інші гравці та як їм слід змінити стратегію. Але підрахунок очок також надає орієнтири для продуктивності в грі. Насправді підрахунок очок у навчальній грі має співвідноситися з тим, наскільки добре чи погано гравець грає. Алгоритм підрахунку очок, який ви створюєте як розробник ігор, має бути прив’язаний як до навчання, так і до прогресу гравця в грі. Він також має відображати поведінку та процеси мислення, яких ви хочете навчити та закріпити.

Підрахунок очок у навчальній грі має ґрунтуватися на шести ключових поняттях

1. Нехай підрахунок очок буде простим

Ви ж не хочете створювати складні алгоритми підрахунку очок, які вимагають від гравців постійного звернення до інструкції чи правил гри? Натомість слід зосередитися на навчанні. Це може бути так само просто, як карткова гра, в якій переможцем стає той, хто набрав більше карток наприкінці гри.

2. Зробіть оцінку прозорою

Будь-хто, хто грає в гру, повинен знати, як здобувати і що, щоб виграти. Неочевидність підрахунку буде демотивувати.

3. Прив’яжіть оцінку безпосередньо до результатів навчання

Якщо гравці засвоюють зміст гри, вони повинні мати хороші результати з точки зору кількості балів; якщо вони не вчаться, їхній бал теж має відображати це. Ви не можете дозволити випадковості диктувати перемогу в навчальній грі.

4. Зніміть акцент на виграші в навчальному середовищі

Якщо ви використовуєте конкуренцію як елемент гри, чітко поясніть, що виграш або програш є менш важливими порівняно з навчанням. Навчальні ігри мають бути спрямовані на навчання, а не на перемогу. Тож будьте обережні, розробляючи стан перемоги в навчальній грі, щоб навіть якщо гравці не виграли, вони все одно навчалися.

5. Додайте варіативність підрахунку балів

Зазвичай це означає, що оцінка не може бути одновимірною. Наприклад, якщо ви створюєте гру типу «запитання та відповідь» і гравці отримують однакові бали за правильні відповіді на запитання, тоді всі вони можуть мати однакові бали в кінці, якщо ніхто не пропустить запитання. Такий алгоритм підрахунку очок може ускладнити формування таблиці змагань. Можна додати іншу змінну, наприклад час або кількість використаних спроб тощо.

6. Підкріплюйте поведінку з реальності за допомогою оцінювання

Дії, необхідні для ефективного виступу в грі, повинні повторюватися або імітуватися під час оцінювання. Наприклад, якщо робота гравця вимагає точності, гра повинна вимагати точність для перемоги. Якщо робота гравця не передбачає тиск часу, включення часу в алгоритм підрахунку очок теж не буде ефективною ігровою механікою.

Методи підрахунку балів

Нарахування

Бали – це відклик гри, пов’язаний з рівнем зусиль, своєчасністю, правильністю чи точністю відповідей на запитання, сценарій чи іншу навчальну подію. Вони ефективні для забезпечення вимірювання прогресу через порівняння зі стандартом, максимальною кількістю балів, яку можна отримати, або аналогами. Як правило, рекомендується запроваджувати високий рівень балів. Тобто замість того, щоб давати один бал за правильну відповідь, призначайте 100. Чим більше це значення, тим більше гравців відчує, що щось вагоме стоїть на кону.

Підвищення рівня

У багатьох навчальних іграх рівень – це деяка фаза (етап), яка вимагає певних дій для переходу до наступної фази. Іноді рівень означає опанування вмісту в одній темі. Іноді він характеризує гравця, який засвоїв та застосовує певний набір навичок. А іноді кожен рівень прив’язаний до однієї навчальної цілі. Підвищення рівня або просування від найпростішого рівня до більш складного створює навчальне середовище, яке відображає перехід від простих знань до більш складних.

Рівні також забезпечують керованість створюваного ігрового навчального середовища. Розробка гри з одним величезним рівнем, що містить увесь вміст і десятки навчальних цілей, була б складною як для гравця, так і для дизайнера.

Розблокування вмісту

Ігри можуть винагороджувати успіх, надаючи учням доступ до нових зон, локацій, контенту в ігровому просторі, який вони заробляють завдяки продуктивній грі. Цей механізм винагороди впливає на бажання людей досліджувати.

Заробіток досягнень

Незалежно від того, чи є це значки, трофеї чи інші видимі ознаки досягнень, досягнення в навчальних іграх можуть заохочувати гравців демонструвати певну поведінку чи виконувати завдання або переходити на різні рівні. Досягнення, які відбуваються в конкурентній грі, також можуть допомогти гравцям не почуватися зовсім розбитими, якщо вони програють.


Підписка на телеграм-канал проекту Game It, дозволить не пропустити чергову публікацію з конспекту.