[конспект] Грай, щоб вчитися, ч.5.1: Пов’язуємо навчання з ігровим дизайном (навчальні цілі, базові ігрові динаміки)

Teacher Near The Blackboard Target On Blackboard

Навчальна ціль як плацдарм для розробки гри

Навчальна мета та пов’язані з нею цілі навчання є трампліном для розмови про дизайн вашої навчальної гри. Навчальна мета не має нічого спільного з перемогою в грі. Вона визначає, що гравці знатимуть і зможуть робити після гри в гру.

Коли ви створюєте ігрові цілі для своїх власних навчальних ігор, дотримуйтесь кількох порад:

  • Переконайтеся, що ваша ігрова мета зосереджена на внутрішньоігровому виклику, який гравці повинні подолати, а ваша навчальна мета зосереджена на зміні в знаннях чи зміні поведінки після гри.
  • Налаштуйте свою ігрову мету так, щоб вона сподобалася вашим цільовим учням і те, що їм потрібно робити у своїх ролях у реальному житті. Наприклад, якщо вони торгові представники, їм, можливо, доведеться розширити свою клієнтську базу або заробити гроші.
  • Якщо ваша гра не весела, подивіться на мету гри. Переконайтеся, що ви визначили справжнє завдання, яке гравці повинні подолати або досягти, а не просто те, що гравцям потрібно робити аби заповнити свій час.

Наприклад: Освітня гра «54 професії ХХІ століття» (детальніше про гру).
Цільові учні: Старшокласники, які визначаються із своєю майбутньою професією або дорослі, які хочуть радикально змінити сферу діяльності.
Тип гри: Стандартна покерна колода карт із додатковим змістом.
Мета гри: Ненав’язливо розповісти про десятки нових професій, про які мало пишуть та говорять в медіа, але які вже стають високооплачуваними і їх розвиток тільки починається.
Базова динаміка: Дізнаватись нове про професії граючи в звичні карткові ігри, а коли цікавість перевищує рівень лінощів – проходити спеціальне домашнє завдання за QR-кодом на карті.

Відповідність базової динаміки навчальним потребам

Розважальні ігри мають розкіш вибирати базову динаміку хоч би лише тому, що розробники вірять, що це буде цікаво для гравців. Розробникам навчальних ігор слід враховувати, чи підсилює конкретна основна динаміка реальний контекст, потреби чи вподобання цільових учнів. Пам’ятайте, що основна динаміка — це «що» у вашій грі — що гравці повинні зробити, щоб виграти, або як вони виконують завдання гри. Нижче розберемо кілька відповідностей базових ігрових динамік цільовим навчальним потребам.

Перегони до фінішу (базова динаміка)

Дійдіть до фінішу раніше за інших або до того, як закінчиться час.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку, коли реальне застосування гравцями  того, чого навчає гра, має обмеження в часі.

Придбання території

Купівля або захоплення землі, як правило, для створення імперії або володіння більшою частиною чогось.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку, щоб імітувати реальні ситуації, де домінування є ключовим фактором. Ця концепція добре співвідноситься з багатьма ситуаціями реального світу, такими як успіх або невдача бізнесу, успіх або невдача співробітників, успіх або невдача продажів.

Дослідження

Побродіть і дослідіть різні частини та фактори свого ігрового світу, щоб побачити, чи зможете ви знайти щось цінне.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку з навчальними цілями, пов’язаними з порівнянням, поясненням, описом і аналізом. Це інструмент в цікавий спосіб отримати інформацію, необхідну для виконання інших завдань у грі.

Збирання, колекціонування

Знайдіть і здобудьте вказані предмети.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку, коли ви хочете допомогти гравцям створити асоціації, як-от типи клієнтів із певними продуктами, етапи процесу з конкретними завданнями, які потрібно виконати, та правила безпеки з певними вивісками.

Порятунок або втеча

Вийдіть із ситуації чи місця.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку в іграх із пригадуванням знань, у яких оволодіння знаннями допомагає гравцям врятувати когось чи щось або втекти від когось чи чогось.

Вирівнювання, сортування

Розташуйте ігрові сутності в певному порядку.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку з навчальними цілями, пов’язаними з тим, щоб допомогти гравцям ідентифікувати, розпізнавати та вибирати. Це може бути корисно, коли ви хочете допомогти гравцям розставити речі по порядку, виконати дії в послідовності тощо.

Зіставлення

Розпізнавання речей, які схожі або відповідають конкретному опису; створення пар чи груп.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку, щоб допомогти гравцям навчитись пов’язувати функції з перевагами для певних типів клієнтів, запереченнями клієнтів та відповідними відповідями тощо.

Конструювання або будівництво

Створюйте щось, використовуючи визначені ресурси.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку, коли хочете підкріпити ідею про те, що успішне використання знань або навичок допоможе гравцям створити щось у реальному світі, наприклад розширити територію продажу.

Рішення

Розв’яжіть задачу або головоломку.

Мета навчання: Використовуйте цю динаміку для вищого рівня практикування навичок. Це добре працює для розв’язання проблем у стилі симуляції або рольових ігор, у яких гравці тренуються закривати продажі, розв’язувати конфлікти, приймати рішення, які впливають на результати.


Підписка на телеграм-канал проекту Game It, дозволить не пропустити чергову публікацію з конспекту.