[конспект] Грай, щоб вчитися, ч.4.2: Формування правильної основи для вашої навчальної гри (продовження)

Foundation Construction Lego Style Night

Продовження четвертої частини, початок опубліковано минулого разу тут: https://gameit.tech/play-to-learn-04-1/

Визначення обмежень

Кожен проект має обмеження. Кожна гра, яку ви створюєте, повинна враховувати обмеження ваших гравців або ігрового середовища, наприклад такі:

  • Кількість часу. Це час, коли можна очікувати, що гравці зосередяться на грі поміж їхніх службових обов’язків.
  • Місце, де гравці можуть грати у вашу гру. Чи збираються гравці грати в галасливому середовищі? Ступінь відволікання гравця, безумовно, впливає на складність. Це також може вплинути на використання звуку.
  • Пристрій, який найчастіше доступний гравцям. Для цифрових ігор варто уникати проектування для ноутбуків, якщо пристроєм, до якого гравці матимуть доступ найчастіше, є їхній телефон.
  • Технічні обмеження. Наприклад, чи потрібно грі передавати дані вашій системі керування навчанням? Чи потрібно працювати як на Android, так і на iOS? Чи потрібні завантаження? Якщо ви плануєте створити цифрову гру, залучіть свою команду ІТ раніше, ніж пізніше.
  • Часові обмеження розробки. Скільки часу у вас є на розробку гри? Якщо у вас є два тижні, ви не розробите таку ж гру, як якби ви мали шість місяців.
  • Обмеження ресурсів. Навички та здібності вашої команди впливають на гру, яку ви можете створити. Сума грошей, яку вам доведеться витратити, також впливає на те, що ви можете розробити.
  • Досвід гравців. Немає сенсу створювати захопливий багатокористувацький онлайн-світ для цільової групи гравців, які зовсім не знайомі з таким жанром. Дотримуйтеся типів та стилів ігор, які резонуватимуть з вашою цільовою аудиторією.

Визначення навчальних цілей

У вас є чітка бізнес-проблема, відповідна навчальна мета та чітке уявлення про ваших гравців. Ваш наступний крок — визначити цілі навчання. Мета навчання має допомогти вам відповісти на це запитання: щоб досягти цієї навчальної мети, що моїм учням потрібно:

  • знати;
  • знати, як робити;
  • вірити або відчувати.

Можна скористатись таксономією Блума, щоб допомогти собі визначити цілі та точно оцінити, який рівень когнітивних навичок потрібен учням для досягнення вашої мети. Майте на увазі, що ці рівні не працюють ізольовано один від одного. Більшість завдань вимагають одночасного використання кількох рівнів пізнання. Зверніть увагу, що оригінальна таксономія датується 1956 роком.

Рівень-1: Знання.
Когнітивні навички: знати та запам’ятовувати факти чи ідеї.
Приклади поведінки: перелічити, ідентифікувати, розпізнати, назвати, зіставити, вибрати, переказати.
Типи ігор: вікторини, аркади, підбір пар чи колекцій, ігрове шоу.

Рівень-2: Розуміння.
Когнітивні навички: розуміти факти чи ідеї; вміти їх точно пояснити.
Приклади поведінки: пояснювати, описувати, порівнювати, протиставляти, розрізняти, узагальнювати, перефразувати, розповідати.
Типи ігор: вікторини, ігри на колекцію та класифікацію, ігри на дослідження, ігри з оповіданням.

Рівень-3: Застосування.
Когнітивні навички: використання фактів чи ідей для вирішення проблем або реагування на ситуації.
Приклади поведінки: використовувати, демонструвати, вибирати, вирішувати, організовувати, розвивати, будувати, застосовувати.
Типи ігор: вікторини, засновані на сюжетах або сценаріях, ігри на визначення відповідності, рольові ігри, ігри на прийняття рішення, що включають сценарії, симуляції.

Рівень-4: Аналіз.
Когнітивні навички: розбивання інформації на частини та виявлення причин; формулювання висновків та узагальнення на основі вивчення фактів.
Приклади поведінки: аналіз, порівняння, формулювання висновків, категоризування, класифікація, розрізнення, опис зв’язків.
Типи ігор: стратегічні ігри.

Рівень-5: Синтез.
Когнітивні навички: впорядкування та комбінування інформації для формування альтернативних рішень.
Приклади поведінки: компілювання, створення, оцінювання, винаходження, вибір, проектування, прогнозування, комбінування, розвиток.
Типи ігор: будівельні ігри, симуляції.

Рівень-6: Оцінювання.
Когнітивні навички: оцінка інформації та фактів за набором критеріїв. Формування думок та ідей на основі проведеної оцінки та їх захист.
Приклади поведінки: ідентифікація, критика, вирішення, визначення пріоритету, оцінювання, побудова висновків, побудова заключень, обґрунтування.
Типи ігор: симулятори, рольові ігри.

Підписка на телеграм-канал проекту Game It, дозволить не пропустити чергову публікацію з конспекту.