[конспект] Окталіз, ч.3: прихований дев’ятий основний мотиватор та пару практичних завдань

Food

Це, можна сказати, міні-частина. Але чомусь вона мені видалась вкрай важливою. Грубо кажучи, якщо продукт «відверте фуфло», то тут ігрофікуй, не ігрофікуй, сподіватись на успіх буде важко.


Отже, крім 8 основних мотивів, на яких базується увесь фреймворк Окталіз, ще є дев’ятий фундаментальний драйвер (Ю-кай Чоу називає його «прихованим») під назвою «Відчуття», тобто фізичне задоволення, яке людина отримує від дії.

Люди вживають наркотики, роблять масаж або займаються сексом через відчуття. Якщо ви вибираєте одну їжу замість іншої, це часто лише тому, що вона смакує більше, ніж інша, що, перш за все, є відчуттям.

Ключова відмінність тут від інших базових мотиваторів полягає в тому, що відчуття пов’язані з фізичними відчуттями, які приносять насолоду дотику, слуху, зору, нюху та навіть смаку. Інші ж основні драйвери приносять нам задоволення через психологічні канали – через значення та контекст того, що ми бачимо, чуємо або смакуємо.

Незважаючи на те, що ми не включаємо відчуття як частину 8 основних рушійних сил Окталізу, ми визнаємо їх присутність і розуміємо, як вони обумовлюють певну поведінку. Однак відчуття самі по собі також мають обмеження без 8-ядерних мотиваторів, які його супроводжують. Навіть такі приємні дії, як секс, за відсутності цікавості, взаємозв’язку, творчості та дефіциту уваги потенційно можуть стати досить не привабливими.

Домашні завдання для закріплення попереднього матеріалу

Просте: подумайте про гру, яку ви з задоволенням грали довгий час. Чи можете ви ідентифікувати ключові мотиватори з переліку восьми розглянутих, які були присутні у вашій грі?

Складніше: подумайте про те, чому ви читаєте цю публікацію. Які мотиватори змушують вас читати замість того щоб робити щось інше?

Попередні публікації (потрібні щоб виконати завдання):

1. Окталіз: вступ (8 базовх мотиваторів).

2. Лівопівкульні та правопівкульні, чорні та білі мотиватори.


P.S. Далі почитаємо про явну та приховану ігрофікацію та 4 ключові сфери її застосування. Щоб не пропустити — підписуйтесь на телеграм-канал проекту: Game It.