[конспект] Окталіз, ч.2: лівопівкульні та правопівкульні, чорні та білі мотиватори

Brain

На думку Ю-кай Чоу, все, що ми робимо, базується на одному чи кількох із 8 основних драйверів (описані в попередній частині конспекту). Коли ж за бажаною дією немає жодного з них, мотивація відсутня повністю.

Крім того, кожен із цих драйверів має різну природу. Деякі змушують користувача почуватися сильним та класним, але не викликають потреби щось робити терміново, тоді як інші створюють одержимість і навіть залежність, але змушують користувача почуватися погано. Деякі з них більш короткострокові та орієнтовані назовні, тоді як інші більш довгострокові і зосереджені на внутрішній світ людини.

Як наслідок, ці 8 основних приводів нанесені на октагон не просто з естетичних цілей, а тому, що розташування визначає природу мотивації.

Драйвери лівої та правої півкуль

Таким чином, основні мотиватори, які зосереджуються на творчості, самовираженні та соціальній динаміці, організовані в правій частині восьмикутника.

 

oct_ua
Вільний переклад схеми люб’язно наданий нашим підписником Олександром Ткачинським

А спонукання, які найчастіше асоціюються з логікою, аналітичним мисленням і почуттям власності, зображені на схемі в лівій частині.

Варто зазначити, що посилання на ліву та праву півкулі не є буквальними з точки зору фактичної географії мозку, а лише виступають символічною диференціацією між двома різними функціями мозку.

Цікаво, що лівопівкульні мотиватори, як правило, покладаються на зовнішню мотивацію – ви мотивовані, тому що хочете чогось досягти, ціль, благо чи щось, чого ви зараз не маєте.

З іншого боку, правопівкульні драйвери здебільшого пов’язані з внутрішньою мотивацією – вам не потрібна мета чи винагорода, щоб використовувати свою творчість, спілкуватися з друзями чи відчувати напругу непередбачуваності – така діяльність сама по собі є цікавою.

Багато досліджень показали, що зовнішня мотивація псує внутрішню. Для ілюстрації пригадується приклад від Кевіна Вербаха про один експеримент. Деяку групу дітей розділили на 2 частини. Першим просто запропонували проводити час за малюванням. Другим запропонували винагороду за те, що вони малюватимуть. У підсумку, за винагороду було намальовано більше малюнків аніж просто так. Але після того як організатори експерименту припинили «платити» за малюнки, друга група майже зовсім припинила малювати.

Мотиватори «білого капелюха» проти мотиваторів «чорного капелюха»

Ще одним фактором, який слід відзначити в рамках Окталізу, є те, що верхні драйвери у восьмикутнику можна вважати умовно позитивними, тоді як нижні виглядають більш негативними.

Якщо щось вас приваблює, тому що воно дозволяє вам виразити свою креативність, змушує вас відчувати себе успішним через опанування навичок і дає вам більше відчуття сенсу, це змушує вас почуватися дуже добре. З іншого боку, якщо ви постійно щось робите, тому що не знаєте, що буде далі, ви постійно боїтеся щось втратити або тому, що вам важко досягти чогось, що ви не можете отримати,цей досвід часто буде залишити неприємний післясмак.

Важливо зазначити, що те, що щось називається «чорним капелюхом», не обов’язково означає, що воно погане. Це всього лише мотиватори, і їх також можна використовувати для продуктивних і здорових результатів.

Багато людей добровільно підкоряються «чорним» мотиваторам, щоб, наприклад частіше ходити в спортзал, харчуватися здоровіше або не натискати кнопку відкладення на своєму будильнику щоранку.

На основі Окталізу фахівець із ігрофікації повинен враховувати всі 8 основних стимулів для сприяння позитивній та продуктивній діяльності, щоб усі згодом були щасливішими та здоровішими.


🗿 Далі почитаємо про прихований, дев’ятий основний мотиватор. Щоб не прпустити, підписуйтесь на Game It.