Мистецтво ігрового дизайну [23]: Мотивація

Lense 023 J

📘 Мистецтво ігрового дизайну під збільшуваним склом.

🔎 Лінза #23. Мотивація.

Кожна гра — це складна система мотивації. Щоб перевірити її більш прискіпливо, задайте собі наступні запитання:

— Що мотивує гравців грати мою гру?
— Які з цих мотивів скоріше зовнішні, а які – внутрішні?
— Які з цих мотивів можна віднести до групи «пошуку задоволення», а які – до групи «уникнення болю»?
— Які мотиви підкріплюють один одного?
— Які мотиви конфліктують?

Автор опирається на базову систему координат щодо мотиваційної класифікації, яка базується на двох фундаментальних принципах:
— Мотивація зовнішня та внутрішня;
— Мотивація пошуку задоволення та уникнення болю.

Перехрестя цих двох принципів дають нам чотири базові групи:
— мотивація уникнення покарання (зовнішня мотивація на уникнення болю);
— мотивація уникнення сорому (внутрішня мотивація на уникнення болю);
— мотивація винагороди (зовнішня мотивація пошуку задоволення);
— мотивація радісності, фану (внутрішня мотивація пошуку задоволення).

Ще про теорію мотивації з точки зору ігор можна почитати в одному з конспектів лекцій Кевіна Вербаха: Психологія мотивації, теорія самовизначення.

Попередня Лінза #22: https://gameit.tech/lenses-22/


P.S. Традиційно, всі публікації в телеграм-каналі з’являються швидше, тут архів найважливіших публікацій. Канал проекту: Game It.