Це ідея, яка, по моїй задумці, мала б відкривати рубрику «ідеї з шухляди». Але якось відкладалось… І ось.
Народження ідеї
Все почалось з однієї святкової вечері після зустрічі власників бізнесів Open Business Space в Буковелі 2018 року. Вже усіх не пригадаю, але точно за нашим столиком крім мене і Тараса Тимчука була ще моя донька Олександра і Ярослав Сливак зі Львова. І от нас потягнуло в чорний гумор. А так як напередодні ми дуже весело провели час за грою «Світ громад», то і жарти крутились навколо ідеї створення «чорної» адаптації гри. Наприклад зі сценарієм «Як за 5 раундів знищити свою громаду».
Значно пізніше з Тарасом, за пивком з бургерами, ми відокремили ідею від гри Світу Громад і повели її в автономне плавання – тренінгову гру про підготовку людини до смерті. Щоправда, все випите пиво пропало, бо поки придумували концепцію — протверезіли повністю ;).
Тема смерті неймовірно табуйована в нашому суспільстві і більшість людей воліють жити так ніби є безсмертними. Хоча, всі ми знаємо чим закінчується кожне життя. Хтось шукає заспокоєння в релігії чи в філософських концепціях, хтось просто не задумується. З іншої сторони, померлому, загалом, вже байдуже.
Але головна ідея, це, не стільки психологічно підготувати себе до своєї скінченності, скільки організаційно зробити все можливе, щоб для рідних і близьких ця втрата пройшла з мінімальними стресами. Адже багато питань можна вирішити до… Наприклад:
- Що робити з аккаунтами в соціальних мережах?
- Які є чинні банківські рахунки, віртуальні картки й інші «пейпали», як до них отримати доступ?
- Хто, кому, що і скільки винен?
- Які ще є зобов’язання за незакритими договорами, як дізнатись про такі договори та домовленості?
- Чи є кредити?
- Чи є депозити?
- Зрештою, яка музика має грати на похороні, якого кольору має бути труна і чи взагалі має бути труна?
- А ще заповіт, форма ндгробку, надпис, недоказані колись і комусь дуже важливому слова…
Погодьтесь, навіть думати про ці питання моторошно. А що вже казати про їх вирішення. В той же час, на скільки легшим буде життя рідних та близьким, якщо усі ці рішення будуть прийняті заздалегідь?
Чому гра?
Гра – хороший спосіб перевести табуйовану тему в жартівливо-ігрову. Граючи, спілкуючись з друзями, повеселитись, полоскотати собі нерви і разом з тим, намітити собі якісь пару практичних кроків у своєму житті.
Для кого?
Гіпотетично, ця тема має бути ціквою десь так з 35-40 років, коли людина вже повністю доросла, як правило, в чомусь реалізується, фінансово забезпечена. Саме час почати задуматись над системою збереження напрацювань та найбільш прийнятним способом завершення свого життя. Попереду ще (в середньому в мирний час) 30-40 років, якщо берегти здоров’я, то повноцінного життя. Та не варто забувати класика:
Так, людина смертна, але це було б ще півбіди. Погано те, що вона іноді раптово смертна, ось у чому фокус!
М.Булгаков, «Майстер і Маргарита»
Тим більше війна і повоєнне відлуння, яке ще десятиліття буде про себе нагадувати: міни, не розірвані снаряди, жменя патронів в багаття і ще багато усього смертельно-небезпечного.
Для чого в це грати?
Теорія культури визначає сам факт виникнення феномену «культура» як результат усвідомлення людиною своєї скінченності. Тому, гіпотетично, усвідомлення своєї «не вічності» може:
- підвищити рівень усвідомленості у своєму житті;
- змінити шкідливі звички на продуктивні;
- по-іншому подивитсь на друзів та рідних та на стосунки з ними;
- значно вище цінувати кожен день та кожну мить свого і чужого життя;
- зрештою, просто потурбуватись про найрідніших та полегшити їм втрату того, кого вони люблять;
- ну і полоскотати нерви, чому б ні, усі ж в дитинстві розповідали страшні історії біля багаття?
Коли вийде?
Тема драйвова та адреналіниста, тож за наявності команди і ресурсів, розробка це питання 3-4 місяців. Для початку я б пошукав інвесторів. Якщо раптом ви себе бачите в цій ролі – пишіть в будь-який зручний для вас спосіб. Поговримо, порахуємо.
Базова гіпотеза була наступною: мало хто захоче цю гру мати в себе вдома, але багато хто хотів би зіграти. Тому реалізація може бути «лакшері» з ціною преміум-сегменту для клубів, пабів, коучів, тренінгових центрів, психотерапевтів, death-коучів.
🖤 І щоб нічого не загубити — підписуйтесь на телеграм-канал проекту: Game It. Там більше контенту, сповіщення про нові публікації та відкриті коментарі.