[конспект] Грай, щоб вчитися, ч.10: Розгортання вашої новоствореної гри

Installation Of The Great Book

Навчальна гра — це те ж саме, що й будь-яке інше навчальне рішення, яке ви розробляєте: щоб отримати результати, вам потрібно подбати про впровадження так само ретельно, як ви працювали над дизайном і розробкою. Не припускайтесь базової помилки, вважаючи, що учні будуть настільки заінтриговані ідеєю гри, що сам продукт приверне їхню увагу. Вам знадобиться добротний план впровадження.

Співробітники охороняють свій час на робочому місці. Вони відчувають постійний тиск конкуруючих вимог: електронні листи, зустрічі та дедлайни – усе змагається за увагу. Оскільки час дуже дорогоцінний, працівники часто ставляться до навчання з підозрою. Більшість із них пережили не один тренінг, який закінчився марною тратою часу.

Ваш план впровадження має містити два основні елементи: логістику впровадження та маркетингово-комунікаційну стратегію.

Логістика впровадження настільних навчальних ігор

Гра-тестування

  • Хто повинен тестувати вашу гру під час її розробки? Скільки плей-тестерів вам потрібно?
  • Хто і як залучатиме тестувальників? Що ви будете робити з їхніми відгуками, розвиваючи свою гру?
  • Скільки ітерацій ігрового тестування ви можете включити у свій графік?
  • Чи будете ви пілотувати свою гру? Скільки часу ви дасте пост-пілоту на внесення остаточних змін до запуску остаточної версії гри?
  • Де проходитиме ігрове тестування? Ви бажаєте записати результати для перегляду пізніше?

Виробництво ігор, технічне обслуговування, зберігання та доставка

  • Які ігрові матеріали необхідно створити, замовити, упакувати та доставити? Вам потрібні ігрові дошки, жетони, гроші, фішки, картки тощо? Як ви їх отримаєте?
  • Вам потрібно роздрукувати матеріали? Де ви це зробите?
  • Вам потрібно сортувати реквізит та збирати ігри? Хто це зробить?
  • Як ви упакуєте свою гру, щоб усі компоненти були організовані та зручно зберігалися?
  • Де ви будете зберігати готові ігри та матеріали до них?
  • Скільки часу вам потрібно для створення, замовлення та упаковки ігор?
  • Якщо ігри потрібно доставити, скільки часу вам потрібно для доставки?

Прогноз використання

  • Яке призначення вашої гри? Як інші рішення можуть відтворити таке ж використання?
  • Чи є гра частиною семінару, інструкції з впровадження та рекомендації з якого включено до посібників ігромайстра?
  • Чи це інструмент навчання для невеликих груп, у якому інструкції та рекомендації інтегровано в ігрові матеріали?
  • Чи надаєте ви достатні інструкції з огляду на використання за призначенням?

Фасилітація гри

  • Чи буде ваша гра фасилітована як частина семінару або навчального заходу?
  • Хто фасилітує гру? Чи будете це ви чи інший фахівець, який може мати обмежений досвід ігрової практики?
  • Як ви підготуєте цього фасилітатора до проведення гри та післяігрової рефлексії? Чи будете ви проводити сесію навчання фасилітатора, чи вам потрібно створити самостійний посібник для ігромайстрів?
  • Який тип посібника фасилітатора вам потрібно створити? Хто це пише? Як він буде здизайнений і виготовлений?
  • Як ви переконаєтесь, що фасилітатор розуміє дизайн навчання та процес гри?
  • Як ви забезпечуєте достатньо часу для підготовки до гри, її проведення та підведення підсумків? Чи подають ваші інструкції чіткі вказівки щодо часу, необхідного для всіх трьох елементів?
  • Чи є у вас готові рекомендації щодо того, що робити, якщо фасилітатор не має достатньо часу?

Інструкції щодо гри

  • Як люди навчаться грати?
  • Чи ви будете спонукати гравців читати правила гри з буклету?
  • Чи пояснить ведучий, як грати?
  • Можливо ви знімете відеоурок?

Логістика впровадження цифрових навчальних ігор

Тестування системи та Play-Testing

  • Хто створюватиме та реалізовуватиме тестування зручності використання?
  • Як ви будете проводити тестування? Якщо ваша гра мобільна, який інструмент ви будете використовувати для розповсюдження кожного випуску вашої мобільної програми для тестування?
  • Скільки ітерацій ігрового тестування ви можете включити у свій графік?
  • Чи будете ви пілотувати свою гру? Яким буде пілотний план? Скільки версій ви плануєте пілотувати, перш ніж перейти до випуску 1.0? Скільки часу вам потрібно для пілотного процесу?
  • Де проходитиме тестування?
  • Чи будете ви використовувати будь-який тип програмного забезпечення для відстеження результатів тестування?

Розповсюдження та обслуговування гри

  • Як ви будете поширювати свою гру: через корпоративну систему управління навчанням? Онлайн? Окрема програма?
  • Якщо ви хочете використовувати окрему програму, чи потрібно вам завантажувати оцінки гри в корпоративну систему управління навчанням? Якщо так, то як ви це зробите?
  • Якщо це веб-програма, які браузери потрібно підтримувати? Хто підтримуватиме гру та вирішуватиме проблеми, про які повідомляють користувачі після запуску?
  • Якщо це окрема програма, які пристрої та операційні системи вам потрібно підтримувати? Хто підтримуватиме гру та вирішуватиме проблеми, про які повідомляють користувачі після запуску?

Розповсюдження та обслуговування гри

  • Якщо ви випускаєте мобільну програму, чи передбачили ви достатньо часу для розміщення програми в Google Play або App Store? (модерація може тривати кілька тижнів).
  • Чи є план модернізації або оновлення гри з часом?

Прогноз використання

  • Яке призначення вашої гри? Як інші рішення можуть відтворити таке ж використання?
  • Чи є ваша гра частиною реальної (живої) події? Якщо так, то коли ви очікуєте, що гравці гратимуть — усі одночасно чи кожен як йому вийде протягом дня? Чи потрібно враховувати наявність Wi-Fi? Чи буде у вас достатньо пропускної здатності каналу та обладнання для всіх гравців, з якими ви збираєтеся грати?
  • Якщо гра є частиною неформального навчання, як залучити та зацікавити гравців?

Фасилітація гри

  • Як ви запрезентуєте гру учням? Чи отримають вони посилання електронною поштою? Чи буде гра доступною з корпоративної системи управління навчанням? Чи повідомлять їм про це менеджери?
  • Як ви включите час для роздумів у процес гри? Чи буде в якійсь формі підведення підсумків гри? Чи буде це подія в прямому ефірі? Чи передбачається час для роздумів та рефлексій після гри? Якщо так, то як ви надасте гравцям запитання для роздумів?
  • Чи є ця гра повним навчальним досвідом чи частиною чогось іншого, наприклад офлайнової навчальної події? Якщо так, то як ви плануєте посилатись на цифровий досвід під час живого спілкування?
  • Якщо у вас є фасилітатор, як ви переконаєтеся, що ця особа розуміє дизайн навчання та процес гри?
  • Як ви будете працювати зі вступом або підручником до гри? Чи буде він вбудований у гру? Це він буде виданий окремо?
  • Скільки часу ви дасте гравцям для практики та завершення гри? Як ви будете відстежувати прогрес і надавати підказки?
  • Чи є наслідки за неграння в гру? Якщо так, то що це таке і як це буде забезпечуватись?

Інструкції щодо гри

  • Як люди навчаться грати?
  • Чи зосереджене ваше тестування зручності використання гри на тому, щоб люди могли самостійно зрозуміти, як грати?

Маркетингова та комунікаційна стратегія

Маркетингова та комунікаційна стратегія є другою частиною плану впровадження навчальної гри. Якщо ваша гра є настільною і є частиною семінару, ви зосереджуєтеся на маркетингу семінару. Якщо це цифрова гра, ви зазвичай рекламуєте саму гру.

Збираючись рекламувати свою гру у своїй компанії, уникайте повідомлень, які можуть свідчити про її необов’язковість. Ваші учні — зайняті працівники — протлумачать це як «можна не робити». Якщо ваша гра справді покращить продуктивність праці, подумайте про те, щоб вона стала обов’язковою.

Розробіть комунікаційну кампанію, яка включатиме кілька поштовхових повідомлень, доставлених різними способами. Одноразового оголошення недостатньо. Маркетологи давно припускали, що для передачі суті повідомлення потрібно від семи до дев’яти різних оголошень.


Підписка на телеграм-канал проекту Game It, дозволить не пропустити чергову публікацію з конспекту.