[конспект] Грай, щоб вчитися, ч.2. Граючи розважальні ігри.

Gamepad On Board Game

Чому ви повинні грати в ігри

Як виконати перший крок процесу розробки власної гри: грайте в ігри, багато. Розробка навчальної гри схожа на написання книги: більшість авторів прочитали сотні чи навіть тисячі книг, перш ніж спробувати написати одну свою. Щоб стати хорошими письменниками, вони спочатку стають чудовими читачами.

Подібним чином, щоб розробити ефективну навчальну гру, ви починаєте з ігор в чужі ігри та їх оцінки. Це допоможе:

  • Визначати, що робить ігри цікавими (чи ні) для цільової аудиторії. Щоб максимізувати свій досвід навчання на цьому етапі, грайте в ігри, які як включають, так і не включають вас як цільову аудиторію.
  • Вивчити жаргон ігрової індустрії. Це стосується також того, як різні елементи ігрового дизайну використовуються, щоб зацікавити гравців.
  • Отримати ідеї щодо ігрових елементів, правил і динаміки для використання у своїх розробках.
  • Дізнатися, що є можливим. Граючи в ігри, ви будете навчитися розпізнавати різні формати та типи ігор, такі як настільні ігри, карткові ігри, ігри в кості, комп’ютерні ігри, консольні ігри, мобільні ігри, експериментальні ігри, ігри-імпровізатори, рольові ігри, азартні ігри та стратегічні ігри.

У які ігри грати?

Ігри належать до двох широких категорій: цифрових і настільних. Граючи в обидва типи, ви можете оцінити плюси та мінуси кожного з них і отримати більше знань про власні можливості для створення кожного виду гри.

Мобільні ігри

Ми вважаємо мобільні ігри перш за все розробленими для смартфонів. У ці ігри часто можна грати короткими ривками по кілька хвилин за раз. Граючи в них, звертайте увагу на:

  • Складність графіки; використання та читабельність тексту.
  • Вибір, коли використовувати текст, а коли зображення.
  • Навігація та те, як вона допомагає гравцям зрозуміти, куди йти та що робити далі.
  • Використання ігрового процесу для навчання грі замість купи текстових «розповідей».
  • Використання рівнів для позначення прогресу.
  • Фіксація досягнень та підрахунок балів.
  • Як заохочується повторне грання (наприклад, через систему рейтингів).

Консольні та комп’ютерні ігри

Ця категорія включає багато різних жанрів, включаючи рольові ігри, ігри-головоломки, спортивні ігри, багатокористувацькі ігри, пригодницькі ігри та стратегічні ігри. Під час гри зверніть увагу на:

  • Використання графіки та анімації: ці ігри, як правило, графічно та естетично багаті та викликають у гравців реакцію «вау».
  • Використання 3D.
  • Використання звуку та звукових ефектів: як ці елементи допомагають вам зануритися в історію?
  • Широке використання історії та теми: у ці ігри часто можна грати годинами.
  • Як ви себе емоційно почуваєте під час гри.
  • Мультиплеєр: як гра з кимось іншим впливає на ваш досвід?

Настільні ігри

Якщо ви вирішите включити ігри в своє життя, вам не уникнути настільних ігор. Багато з нас грали в карткові ігри, в Монополію, Мафію, чи ще щось. Ваше завдання – вийти за межі найпопулярніших ігор та дослідити більш креативні та незвичні. Наприклад: Ticket to Ride, New York 1901, Forbidden Island і Mine Shift, Catan (зараз багато крутих ігор отримують українську локалізацію, тож вибрати є з чого, для навігації можна скористатись відеооглядами з ТОП-5 україномовних Youtube-каналів про настільні ігри).

Порівняйте звичайні вечірні ігри, такі як Аліас із більш складними стратегічними настільними іграми, такими як Settlers of Catan або Pandemic. Стати дизайнером навчальних ігор означає розширювати свої знання за межами ігрових шоу чи дитячих настільних ігор.

Фактор залучення

Коли ви оцінюєте ігри, зверніть увагу на те, що робить їх захоплюючими. Ми навмисне вирішили не запитувати «Що робить це веселим?» але натомість «Чим це приваблює?» Люди часто сприймають слова веселощі та розваги як синоніми. Однак навчальні ігри зазвичай не розважають людей. Хоча навчальна гра може бути веселою та розважальною, це не обов’язково, щоб бути ефективною. Вона має бути привабливою. Гравці повинні бути залучені та задіяні, витрачаючи енергію, думки та зосередженість.

Вихід за межі «розваги»

Граючи ігри спробуйте оцінити якість та ефективність ігрового дизайну. Подумайте про такі запитання:

  • Яка мета гри? Чи зрозуміла вона тобі? Чому так або чому ні?
  • Яка основна динаміка гри? Це єдина динаміка чи мікс?
  • Чи зрозумілі правила? Як гравці вивчають їх?
  • Яка ігрова механіка робить гру найцікавішою? Які б ви змінили? Що б сталося, якби ви це зробили? (Спробуйте змінити одну з механік і повторити гру, щоб побачити, як це змінює ігровий досвід.)
  • Чи захоплює вас естетика гри? Яку емоційну реакцію вона викликає?
  • Чи збалансована гра? Чи підходить вона для різних рівнів гравців? Як?
  • Чи підходить гра для цільової аудиторії?
  • Чи є історія, пов’язана з цією грою? Як це покращує досвід гри? Як дизайнери вплели історію в гру? Якщо вони цього не зробили, то чому? Чи покращило б це або погіршило гру, якби вони це зробили?
  • Який баланс між стратегією та випадковістю? Як фактор випадковості впливає на ваше ставлення до гри?
  • Гра кооперативна, змагальна чи поєднує обидва типи? Це підвищує чи знижує вашу мотивацію до гри?
  • Як ви почуваєтеся, якщо гра змагальна, і ви програєте? Це мотивує вас грати знову, чи ви не хочете грати знову, щоб уникнути програшу?
  • Якщо це цифрова гра, наскільки легко в ній орієнтуватися? Наскільки зрозуміла навігація? Чи можете ви швидко навчитися, досліджуючи?
  • Як дизайнер навчальних ігор, які елементи з цієї гри ви могли б використати в грі, яку ви розробляєте?

Що далі?

Наступним кроком на шляху до звання розробника навчальних ігор є гра в навчальні ігри. Ми побачимо, як основна динаміка, ігрова механіка та ігрові елементи використовуються для впливу на процес навчання та забезпечення захоплюючої гри.


Підписка на телеграм-канал проекту Game It, дозволить не пропустити чергову публікацію з конспекту.