[конспект] Окталіз, ч.5: Епічне значення та епічне покликання.

Epic 1

Це перший з восьми основних мотиваторів Окталізу. Це те, що драйверить людей, оскільки вони вірять, що займаються чимось більшим, ніж вони є самі.

У відеоіграх часто доводиться рятувати світ чи відпрацьовувати роль героя. І це звична історія, навіть, банальна, історія для ігрового світу. Як щодо реального життя?


Епічне значення — це потреба або бажання бути частиною чогось набагато більшого, ніж просто ти сам. Коли цей стимул активовано, залучені люди стають учасниками вашої системи не тому, що це обов’язково принесе їм пряму користь, а тому, що це перетворює їх на героїв вашої (епічної) історії.

Цей мотиватор можна застосувати на будь-якому етапі «шляху героя», але найчастіше вони вводяться, коли люди починають взаємодіяти з вашою системою, тобто фазою відкриття та фазою адаптації.

Ось п’ять технік, за допомогою яких можна включити цей драйвер у свою систему.

1. Наратив (розповідь)

Більшість ігор починається з розповіді, яка задає гравцеві контекст того, чому варто грати в гру. Тож чому б не використовувати наратив, щоб дати людям зміст в інших речах?

Це один із найпростіших способів інтегрувати епічне значення у вашу систему взаємодії з аудиторією — це захоплююча розповідь, яка дозволяє розкрити історію, що дає людям контекст вищого значення з точки зору взаємодії з вашою компанією, продуктом або сервісом.

2. Герой людства

Якщо ви можете включити всесвітню місію до своєї пропозиції, ви можете отримати ще більший відклик. Це працює так: пов’язуйте дії, які ви хочете від людей, із чимось, що робить світ кращим.

Free Rice є таким прикладом. FreeRice.com — це веб-сайт, який дарує 10 зерен рису за кожну правильну відповідь на навчальні запитання, розміщені на їхньому сайті. Фінансування надходить від реклами та кількості переглядів сторінок.

На сьогоднішній день FreeRice пожертвувала 6100 метричних тонн рису, що складається з 93 мільярдів рисових зерен. Цього вистачить, щоб нагодувати 10 мільйонів людей.

3. Елітність

Допомагаючи своїм користувачам або клієнтам сформувати групу на основі етнічної приналежності, переконань або спільних інтересів, ви дасте їм можливість відчувати себе частиною більшої справи.

Елітарність прищеплює групову гордість, що означає, що кожен член намагається захистити гордість групи, вживаючи певних дій. Група також може мотивувати себе на дії щоб розчарувати своїх суперників і перемогти конкурентів.

Kiva.org створив групи та вивів статистичні дані, які дозволили християнам і атеїстам змагатися між собою та бачити, хто вносить більше грошей на допомогу країнам третього світу.

Християни вірили, що, оскільки Біблія говорить їм любити Бога та один одного понад усе, вони повинні виявляти щедрість до світу та допомагати тим, хто цього потребує, і тому вони збільшили свої внески. З іншого боку, атеїсти хотіли довести, що не потрібно вірити в бога, щоб бути добрим до людей, тому вони також збільшили свої внески.

4. Новачкам щастить

Якщо гравець у перший день гри випадковим чином здобуває один із найпотужніших мечів у грі, який навіть досвідчені гравці не можуть отримати легко, швидше за все, він не покине гру в перший день.

5. Безкоштовний обід

Надання безкоштовних подарунків, які зазвичай коштують грошей для інших, певним людям у спосіб, пов’язаний із чимось важливим (епічним), може змусити клієнтів почуватися особливими та спонукати їх до подальших дій.

Наприклад, Spoleto, бразильська мережа ресторанів, що налічує понад 200 ресторанів по всій Бразилії, Іспанії та Мексиці, давала безкоштовний обід будь-якій жінці, яка говорила їм, що вона красива у Міжнародний жіночий день. Це, імовірно, поверне їх і в інші дні, оскільки це місце змусило їх почуватися унікально особливими.

Правдоподібність – це ключ

Незважаючи на те, що Епічне значення надзвичайно потужний мотиватор, він також може мати негативні наслідки в епічних масштабах.

Наприклад, якщо велика бензинова компанія, яка, як відомо, «наживається на злі», намагається переконати людей використовувати їх бренд, кажучи: «Заправка з нами захищає планету». Клієнти не тільки не будуть враженими, вони відчують себе обманутими.


🦸 Далі почитаємо про другий ключовий мотиватор – Розвиток та звершення. Підписка на телеграм-канал проекту Game It, дозволить не пропустити чергову публікацію.