Явна ігрофікація – ігри, які виконують неігрові цілі
Явна ігрофікація передбачає стратегії, які використовують програми (інструменти), які явно схожі на ігри. Користувачі усвідомлюють, що вони грають у гру, і, як правило, мають погодитись на гру.
Прикладом може бути книга Дікембе Мутомбо «4 з половиною тижні, щоб врятувати світ». Це химерна «рекламна гра», запущена Old Spice, у якій відома легенда баскетболу намагається врятувати світ, виконуючи серію завдань у 8-бітному світі відеогри перед очікуваним «кінцем світу» у 2012 році. Це яскравий приклад не лише застосування методів ігрового дизайну в маркетингу, а й використання самої гри для маркетингу. Гра McDonald’s Monopoly також є тут хорошим прикладом явної ігрофікації.
Перевага проектування таких маркетингових систем полягає в тому, що продукт, як правило, стає більш грайливим і дає дизайнеру більше свободи для творчості. Недоліком є те, що деякі цільові користувачі можуть сприймати це як дитяче, несерйозне або відволікаюче.
Неявна (прихована) ігрофікація: дизайн, орієнтований на людину, який використовує елементи гри
Це форма дизайну, яка тонко використовує ігрові методи та механіки і 8 основних мотиваторів для взаємодії з користувачем. Такі методи наповнені елементами ігрового дизайну, які іноді навіть непомітні для користувача. Це як дверна ручка, де найкращий дизайн – це той, про який ви навіть не підозрюєте, а просто використовуєте його, щоб відкрити двері.
Приклади неявної ігрофікації, які часто обговорюються в літературі: панель прогресу LinkedIn, внутрішня мотивація, яка керує Wikipedia, система конкурентних ставок і зворотного зв’язку через eBay
Побачивши індикатор прогресу в LinkedIn, більшість людей не скажуть: «О, вони змушують мене грати в гру! Я не хочу грати в ігри». Індикатор прогресу просто обережно створює «стан виграшу» для користувача, щоб показати та мотивувати його наближатися до мети.
Переваги неявної ігрофікації полягають у тому, що її технічно легше реалізувати та вона може бути прийнятною в більшості контекстів. Недоліком є те, що ця дуже зручна реалізація часто може призвести до «ледачого» дизайну, де тонка динаміка гри неправильно розроблена та неохайно складена.
Хто сильніший
Зрештою, один тип ігрофікації за своєю суттю не кращий за інший. Належне використання обох типів залежить від мети проекту, а також від вашого цільового ринку. Деякі групи люблять брати участь в іграх; деякі ні. Хтось хоче отримати викид адреналіну під час покупки, а хтось хоче розширити свій творчий потенціал і освоїти криву навчання.
4 Сфери застосування ігрофікації
Більшість ігрофікаційних розробок представляють чотири сфери:
Ігрофікація продукту — це створення продукту , онлайн або офлайн, більш привабливим, веселим і надихаючим завдяки ігровому дизайну. Компаній намагаються створити продукти, у які клієнти закохуються, продовжують використовувати та пристрасно діляться з друзями.
Ігрофікація на робочому місці — це ремесло створення середовищ і систем, які надихають і мотивують співробітників до роботи. Дослідження показали, що в середньому компанії з незаангажованими та невмотивованими працівниками отримують лише 50% прибутку та лише 40% зростання доходу порівняно з компаніями із залученими та мотивованими працівниками.
Маркетингова ігрофікація — це мистецтво створення цілісних маркетингових кампаній, які залучають користувачів до веселого та унікального досвіду, розробленого для продукту, послуги, платформи чи бренду.
Ігрофікація способу життя – передбачає застосування принципів гейміфікації та 8 основних стимулів до повсякденних звичок і діяльності, як-от керування списком справ, частіші фізичні вправи, вчасне прокидання, здорове харчування чи вивчення нової мови. Тут варто виокремити кілька секторів, таких як ігрофікація кар’єри, ігрофікація здоров’я, продуктивності та освіти. Як цейти тип ігрофікації може допомогти людям досягти своїх мрій за шість кроків:
- Знайти свою гру.
- Проаналізувати початкову статистику.
- Сформувати дерево навичок.
- Знайти союзників.
- Знайти (вигадати) правильні квести.
- Пройти гру.
P.S. Далі почитаємо детальніше про ключові мотиватори. Щоб не пропустити — підписуйтесь на телеграм-канал проекту: Game It.