📘 Мистецтво ігрового дизайну під збільшуваним склом.
Дуже важливе рішення щодо ігрових атрибутів та їхніх станів стосується того, хто в курсі чого. Існують ігри, наприклад, шахи, де весь ігровий контент повністю відкритий для обох гравців і, навіть, для глядачів. При цьому приховані лише думки суперників. В карткових іграх навпаки, збереження секретності набору карт в руці визначає хід гри. А в деяких іграх, таких як покер, вас буде навіть більше цікавити не те що у вас на руці, а те, що у суперника.
Загалом можна виділити 5 рівнів «секретності» в іграх.
1. Інформація, яка повністю публічна і відома всім гравцям однаково.
2. Інформація, яка відома частині гравців, а комусь не відома.
3. Інформація, яка відома тільки одному гравцеві.
4. Інформація, яка не відома гравцям, але відома грі. Наприклад, щось що відомо лише ведучому, майстру гри, чи щось, що вже розкладено на ігровому полі але ще не вступило відкрито в гру і знаходиться, наприклад, на картах, що лежать сорочкою догори.
5. Рівень «бога», фатум, доля — рандомно генерована інформація в процесі гри.
🔎 Лінза #29. Секрети.
Змініть тих, хто має доступ до тієї чи іншої інформації — і ви радикально зміните свою гру. Щоб скористатись цією лінзою, подумайте про те, хто що знає і чому. Задайте собі наступні запитання:
– Що відомо тільки грі?
– Що відомо всім гравцям?
– Що відомо кільком гравцям чи лише одному гравцеві?
– Чи зміна того хто що знає зможе покращити мою гру в якомусь із аспектів?
Гра – це процес прийняття рішень. Рішення приймаються на основі якоїсь інформації. Визначення, обрахунок та встановлення різних атрибутів, їхніх станів і того хто знає про них і є ядром механік вашої гри. Зміна того, хто що знає в грі, може суттєво її змінити, інколи на краще, інколи на гірше.
Знання того, які атрибути можуть змінюватись у вашій грі під час гри, це можливість розгортання ігрової драми, коли раптом те, що було таємним, стає публічним.
Попередня Лінза #28: https://gameit.tech/lenses-28/
P.S. Публікації в телеграм-каналі з’являються швидше, тут лише архів найважливішого. Телеграм проекту: Game It