Game It FW: Модуль 4 – Концепт (частина 1). Пролог. SetUp. Перші рішення.

Tools

Ось ми і на завершальній стадії розробки нової гри. Після четвертого модуля йдуть виробничі завдання, доводка, тестування, реліз. Варто зазначити, що кроки четвертого модуля аж зовсім не послідовні, а, скоріше, рандомно-циклічні. Тобто вам доведеться постійно повертатись і щось виправляти то тут, то там. Власне, в елементах цього модулю, ви будете вносити більшість правок і під час тестування прототипів. Але якось треба розпочинати, тому підемо за порядком розгортання готового ігрового процесу.

Усі публікації щодо розробки фреймворка можна вибрати тут на сайті за тегом Game It FW.


Game It FW: Модуль 4 – Концепт (частина 1)

Крок 4.1. Пролог.

Отже, усі вже за ігровим столом, чи де там у вас можлива гра, і готові зануритись в ігровий світ. З чого розпочати?

Якщо гра складніша і передбачає якусь ігрову легенду, тоді варто розпочати з опису ігрового світу. Що тут відбувається, хто живе, які передумови склались до початку розгортання вже ігрового сценарію. Чому ельфи і орки зараз в союзі і що поганого їм зробили податкові інспектори на драконах, і чому зірване весілля верховного штучного інтелекту з сином короля призвела до колапсу повітряного флоту галактичної імперії… ну чи щось в такому дусі.

Та соновна частина цього етапу – це підготовка людей до самої гри. Саме час розповісти правила, умови перемоги, умови взаємодії між гравцями та гравців із самою грою чи ігровим світом. Тут важливо визначити, яка мінімальна витримка з агатосторінкової брошури правил гри достатня щоб розпочати грати.

Не виключено, що саме у вашій грі, буде не найгіршою ідеєю перед повноцінною баталією, провести демо-раунд щоб наочно все показувати і пояснювати.

Звісно, що досвідчені гравці, які не вперше за цією грою, це етап можуть пропускати на автоматі, якщо зміна стартового сценарію не впливає на розгортання усієї ігрової кампанії.

І щоб зовсім спростити собі роботу, пролог дуже добре поєднується з наступним кроком…

Крок 4.2. SetUp.

В цьому випадку мається на увазі розміщення ігрового реквізиту в ігровому просторі (наприклад, на столі).

Викладаючи елемент за елементом, можна поступово і наочно пояснювати правила, умови взаємодії та перемоги.

Усі дізнаються про свої ролі, доступні ресурси, хто з я кими навичками та характеристиками розпочинає і чому і як це покращувати. В кого яке житло, скільки ігрового золота та рабів.

В картковій грі в дурня, саме в цей момент усі гравці отримують рандомно з перетасованорї колоди по 6 карт і дізнаються про козирну масть.

Під час дизайну, тесутвань та підготовки до виробництва, на цьому етапі варто звернути увагу на наступні фактори:

  • ігрова площа (простір), який потрібен для комфортного розміщення ігрового реквізиту;
  • стійкість реквізиту до “землетрусів” (хтось невдало чхнув чи зачепив коліном ніжку стола) і можливість легко відновити ситуацію на ігровому полі після такого землетрусу;
  • потреба в органайзері для реквізиту;
  • потреба в місці для зручного кидання кубиків (дайсів);
  • видимість ігрового контенту для усіх за столом без лупи та підзорних труб;
  • чи потрібне якесь додаткове світло й інше обладнання, яке не входитиме в основний набір;
  • зручність користування правилами під час гри для швидкого підглядання та підчитування;
  • які підказки по ігровому процесу краще відразу роздати усім гравцям (наприклад у вигояді додаткової карти);
  • стійкість реквізиту до розливання чаю, пива, джему з круасана, і, відповідно, заборона на отаке усіляке під час гри;
  • і ще купа інших, специфічних факторів, які можуть виникнути саме у вашій розробці.

Крок 4.3. Перші рішення.

Правила зрозумілі, реквізит на столі… пора грати.

В багатьох іграх розвитку ігрового процесу передує якийсь підготовчий, організаційний етап. Це може бути:

  • визначення почерговості ходу;
  • вибір стартових позицій на карті;
  • вибір стартового набору ресурсів;
  • укладення початкових альянсів;
  • встановлення стартових характеристик ігрових персонажів;
  • розкриття таємниці ігрового сценарію;
  • обрання лідера команди та розподіл ролей в кооперативгій стратегії;
  • або ще щось.

У грі в дурня, якраз визначається, хто ходитиме першим за фактом наявності найнижчої козирної карти чи за фактом програшу/перемги в попередній партії.

Ну а далі… гра!


💦 Негайне повідомлення про нові публікації для усіх підписників телеграм-каналу Game It.