Скільки коштує ігрофікація

M Dean 0ski8mncvsi Unsplash

Перевів в текстову форму тему «Як бюджетувати ігри, ігрофікацію, симуляційні сценарії та розробку ігор в проектах», яку мені випало обговорювати на зумінарі 16.06 (відеозапис всього зумінару можна переглянути тут).

Кілька останніх років світ переживає справжній бум у сфері настільних ігор. Крім того, активно розвиваються освітні ігри, рефлексивні ігри (трансформаційні) та сфера ігрофікації. Часто доводиться чути «Скільки буде коштувати розробити гру?». І тут доводиться довго розпитувати, а потім довго пояснювати… Тож, щоб скоротити процес прийняття рішень та спростити бюджетування — розписав варіанти в що і скільки потрібно буде вкласти, що впливає на ціну і в який бік вона може «гульнути».

⚠️ Примітка. Тут не буде про відеоігри, у цій сфері, як правило, вартість залежить від спроможності замовника. Можна за «пару баксів» зробити текстовий квест на якійсь із безкоштовних платформ. А можна піти в ААА-студію із стартовим чеком в кілька десятків мільйонів доларів. Загалом, не має значення матеріальний носій гри — цифра, картон чи ще щось. Суть гри, її сюжет, цілі — всюди однакові. А от офлайн чи онлайн — це вже питання до згаданої фінансової спроможності замовника.

Далі йдемо по можливих варіантах, опираючись, в першу чергу, на досвід екосистеми «Світ Громад».

1. Готові продукти: товари, послуги, рішення.

Скільки. Тут все просто, заходите на market.woc.org.ua тут з цінами викладено все що доступне на поточний момент. Якщо потрібна якась специфічна комбінація з готових рішень – звертаєтесь по одному з контактів і вам з усім допоможуть.

Що впливає на ціну: ми не практикуємо знижки, але практикуємо додаткові бонуси при оптових чи комплексних покупках.

2. Адаптація готових продуктів під потрібну тему.

Саме так виникли додатки «Use ReUse», спеціальний сценарій «Партійний ривок» та комплектація «Молодіжна рада». Це як правило рішеня, яке потрібне під якусь дуже конкретну тему та передбачає залучення ваших партнерів чи значної кількості ініціативних людей в різних куточках України.

Скільки. Найчастіше $1000 до $5000. Як правило, це ціна гуртової партії. Наприклад вам потрібно 50 примірників чи ігрових комплектів, тут, якраз, замість знижки можна забезпечити адаптацію, брендування чи інтеграцію окремих елементів. Це також може бути комплексне рішення, наприклад турнір, під який спеціально розробляється свій тематичний сценарій.

Що впливає ан ціну. Все залежить від потрібного охоплення і різноманітних додаткових опцій. Наприклад, вартість турніруного формату десь $500-$700 на одну команду. Якщо турнір на 10 команд, то це — $7000. Плюс транспортні та акомодаційні витрати для залучених майстрів гри та розпорядника турніру. Плюс вартість ігрових комплектів, якщо після гри вони залишаються командам. Плюс призи (що це за турнір без призів).

3. Тематичні доповнення до готових продуктів.

Такми доповненням, наприклад, був додаток «Громада, що навчається» до 2-го видання гри «Світ Громад», який ми розробляли спільно з командою DVV International Україна. Чому був? Бо у третьому виданні — цей додаток відразу інтегровано в основу гри. Пройшов перевірку часом та гравцями.

Скільки. Від $10 000.

Такі комплексні тематичні додатки потребують повного (хоч і спрощеного) циклу розробки та (тут починає бути боляче) виробництва. Крім того, логічно, що додаток не є самостійним продуктом і передбачає закупівлю й базової версії продукту.

Що впливає на ціну. Складність теми, в контексті того, на скільки широке коло експертів додатково доведеться долучати. Чим складініша тема — тим триваліший час на розробку і ще більше — на тестування та коригування. І, звісно, наклад. Чим більший наклад — тим дешевша вартість окремого примірника на виробництві.

Ну і, звісно, саме виробництво. Тут дуже багато нюансів. Сюди тулити вже не буду – підготую окрему публікацію про власні вивчені уроки на виробництві.

4. Консультування з питань ігрофікції.

Комусь може вистачити лише кількох консультативних сесій чи, навіть, кількох годин для інтеграції ігрових рішень у своїй сфері діяльності.

Скільки. Від $100 за годину або $500 за експертний день.

Що впливає на ціну. Звісно, рівень експертизи та ринкова вартість експерта, завантаженість бажаного експерта і його/її комерційна зухвалість. Логічно, що затребувана експертиза десь випливає із складності та комплексності задач. Гурт теж має значення — якщо контракт на косультування тривалий, то і ціна окремих сесій може знижуватись.

⛔ І ще, українських експертів дуже ображає, коли вони дізнаються, що іноземцям платять в рази більше лише за те, що вони іноземці. Намагайтесь уникати таких проявів меншовартості.

5. Розробка з нуля і під ключ свого власного ігрового продукту.

Це якраз те, на що ніхто нікому ніколи грошей просто атк не дасть. Бо дорого і наперед не очевидно як ці інвестиції повернуться. Єдине, що спадає на думку, то це замволення від крупного або мережевого бізнесу, який має потребу в конвеєрному навчанні свого персоналу чи приростаючої мережі партнерів. Ще один варіант — замовлення корпоративного подарункового ігрового видання. Таке крім корпорацій, могли б собі позволити муніципалітети громад. Така локально-тематична настільна гра – це ще й можливість промоції місцевого бізнесу та інвестиційних можливостей громади.

Скільки. Від $40 000, якщо це для освітньої мети. І див. п. 2 і 3, якщо це локальна адаптація вже готового продукту.

Що впливає на ціну. Розробка нового продукту — це такий процес, який важко оптимізувати по строках. Не залежно від складності, швидше ніж за 3-4 місяці, на прототип не вийдеш. І навпаки, йти до прототипу довше ніж 5-6 місяців — це ризик втомитись і розробникам і замовникам. А далі вмикаються виробничі фактори ціноутворення: ілюстрації, дизайн, наклад, матеріали, форми, технології виробництва.

6. Співрозробка, із значним зануренням власної команди у процес.

Мабуть найкращий спосіб отримати свій власний продукт, це максимальна кооперація команди розробників і команди, яка цей продукт буде використовувати в своїй практиці. І це важливо — команда має чітко розуміти місце, час і спосіб використання ще до того, як отримає готове рішення

Скільки. Від $20 000.

Що впливає на ціну. Все те саме, що й в попередньому пункті. А здешевлення відбувається за рахунок прискорення розробки (за рахунок ресурсу замовника) і тестування (бо команда відразу розумія як це мало б працювати.

7. Менторство.

Все робите самі, паралельно занурюючись в спеціальність під чуйним і лагідним керівництвом ментора.

Це схоже на п.4. «Консалтинг», але націлене на «вирощування» і готового продукту, і підготовленого ігророзробника в одному флаконі.

Скільки. Є два підходи до ціноутворення таких речей. Перший варіант — погодинне бюджетування роботи ментора. Другий — відсоток з продажів вже готового продукта (якщо він, звісно, має комерційні перспективи).

Що впливає на ціну. Тут все просто — чим довше — тим більше виросте загальний бюджет. І чим кращий комерційний потенціал продукта — тим на менший відсоток з продажів можна буде сторгуватись.

8. Навчання у сфері ігрофікації та ігророзробки.

Така от самостійна опція. Ніхто не забороняє самому всього навчитись. У вільному доступі є практично все, що потрібно.

Скільки. Від $0 + весь свій вільний час.

Що впливає на ціну. Зовсім нуля не вийде, доведеться купувати книги та ігри, їздити на якісь тусічі, виставки та презентації. Але основна стаття витрат — ваш час.

9. Фреймворк з ігрофікації та ігророзробки.

Мова йде про Gamr It framework над яким я зараз і працюю.

Скільки. Прогнозована ціна комплекту — $150.

Що впливає на ціну. Можливо буде кілька комплектацій з різними цінами. Наприклад з додатковими менторськими годинами чи з підпискою на консультації. Слідкуйте за передпродажними оголошеннями.

10. Іншомовна адаптація готового продукту.

Трохи відрізняється від п.2. Тут обсяг робіт десь між п.3. та п.6. З однієї сторони – не потрібно розробляти нічого нового. З іншої — мовна локалізація, це також і культурна локалізація. Потрібно акуратно пропрацьовувати не лише переклад окремих слів та понять, а й те, як це працює у вас (у них). Наприклад, в Молдові існує ліміт на кількість каденцій, на які може бути обраною мером одна й та сама особа (в нас такого обмеження нема). А це впливає на ігрову механіку (якщо ми про гру «Світ Громад»). І таких «дрібничок» може бути кілька десятків.

Скільки. від $15000.

Що впливає на ціну. Тут те саме, що й в інших виробничих пунктах.

І як завжди, можливі унікальні індивідуальні випадки та різноманітні гібридні формати. Про таке краще домовлятись заздалегідь і фіксувати бюджет до залучення фінансування.

Фото обкладинки: M. Dean з Unsplash.