Що таке навчальна гра?
У сфері освіти та розвитку існує кілька типів інтерактивного навчання, які часто плутають. Як людина, яка буде розробляти навчальну гру, ви повинні знати різницю між навчальними іграми, симуляціями та ігрофікацією, а також відмінності між розважальними іграми та іграми, розробленими для досягнення результату навчання.
Розважальні ігри, про які йшлося в попередній частині, призначені виключно для задоволення. Немає іншого очікуваного результату. Більшість людей знайомі з розважальними іграми, тому що вони в них грали. Гравці можуть вчитися в розважальній грі, але навчання не є метою. Якщо відбувається будь-яке навчання, воно є побічним продуктом або випадковим по відношенню до мети задоволення.
Навчальні ігри розроблені, щоб допомогти гравцям розвинути нові знання чи навички або закріпити наявні знання чи навички. Навчальні ігри також називають «серйозними іграми» або «навчальними іграми». Кінцевою метою навчальної гри є досягнення певного результату навчання під час залучення або занурення в процес навчання. Навчальні ігри часто спираються на абстракцію і елемент фантазії в навчальному процесі, і часто не є точною копією ситуації з реального життя. Компонент розваги в такій грі має якомога більше пов’язуватися з тим, що вивчається.
Симуляції – це спроба відтворити реальність. Вони являють собою інтерактивний досвід, який надає учням реалістичне, контрольоване середовище, щоб практикувати певну поведінку та відчувати наслідки своїх рішень. Відомим прикладом симуляції навчання є симулятор польоту, який використовують для навчання пілотів. Межі між симуляціями та навчальними іграми часто розмиті, оскільки симуляції можуть включати бали, рейтинги, змагання між гравцями.
Ігрофікація — це використання елементів гри в навчальній ситуації, але не створення цілої гри. Поширеним прикладом є нарахування балів учням за виконання певного завдання, а потім створення таблиці лідерів і змагання учнів, щоб отримати найвищий бал. Сама діяльність не є частиною гри, але за неї нараховуються залікові бали.
Чи ефективні ігри для навчання?
Коротка відповідь: так. Докази переконливо підтверджують висновок про те, що ігри можуть бути ефективним інструментом для навчання. Кілька метааналізів (досліджень досліджень) показали, що навчання, засноване на іграх, ефективніше ніж традиційне навчання в класі. Фактично, Пітер Воутерс і його колеги (2013) порівняли результати 38 окремих досліджень і виявили, що навчальні ігри ефективніше сприяють навчанню та запам’ятовуванню, ніж звичайні методи. Вони також виявили, що учні в серйозних іграх дізнавалися більше порівняно з тими, кого навчали звичайними методами навчання (лекції та дискусії).
Трейсі Сіцманн (2011) провів мета-аналіз 65 незалежних вибірок і даних понад 6000 слухачів і виявив, що ті, хто грали в ігри, а не брали участь у звичайних методах навчання, «мали на 11% вищий декларативний рівень знань, на 14% вищий процедурний рівень знань і на 9% вищий рівень утримання, ніж слухачі в групі порівняння». Вона також виявила, що ігри «на 17% ефективніші, ніж лекції, і на 5% ефективніші, ніж обговорення, два найпопулярніші методи навчання в класі».
Навчальні ігри проти розважальних ігор
Створення навчальної гри нелегкий процес. Існує багато елементів, необхідних для навчальної гри, які зазвичай не входять до розважальної гри. Крім того, оскільки основна увага приділяється навчанню, процес проектування зосереджується на елементах, які сприяють навчанню, але все ще покладається на загальні ігрові елементи, щоб зробити досвід цінним і мотивуючим для учня.
Цілі гри проти навчальних цілей
Кожна навчальна гра повинна мати ціль гри та навчальну ціль. Мета гри – це те, що робить гравець, щоб виграти гру. Це може бути пошук скарбу, захоплення корабля, заробіток найбільшої кількості грошей або придбання найбільшої території. Навчальна мета полягає в тому, що гравець повинен навчитися. Це може бути щось на кшталт того, як навчитися лагодити кран, що протікає, визначати несприятливий медичний випадок, мати справу з розлюченим клієнтом або дотримуватися державних постанов. Визначення як навчальної мети, так і мети гри є важливим з точки зору загального дизайну. Коли ви розробляєте навчальну гру, навчальна мета має мати прецедент. Якщо гравці не навчаються у вашій грі, це не навчальна гра, незалежно від того, наскільки весело вони грають.
Менше – краще
Фраза менше – краще має кілька застосувань при розробці навчальної гри. Перша помилка багатьох нових дизайнерів навчальних ігор полягає в тому, що вони намагаються навчити всього в грі. Вони беруть на себе весь процес продажів і спробують перетворити його на гру, від пошуку потенційного клієнта до додаткових продажів.
Найкраще правило, якого слід дотримуватися, коли ви створюєте навчальну гру, це починати з малого. Наприклад, можливо, ви розробляєте гру, щоб навчити процесу пошуку потенційних клієнтів і залишити решту процесу продажу на потім. Навчальна гра може швидко стати занадто великою або надто складною, щоб відповідати часовим рамкам, у які ви хочете її використовувати. Найкраще почати з конкретної навчальної цілі та розширити її пізніше, якщо цього вимагатиме навчальна потреба.
Крім того, намагайтеся робити правила простими. У розважальних іграх люди часто охоче витрачають час на вивчення правил, щоб використовувати їх у своїх інтересах, і вони не проти витратити якийсь часу для розуміння процесу гри. Це не стосується навчальних ігор, тому ви маєте прагнути, щоб правила були простими та зрозумілими.
Ретельно збалансуйте складність вашої ігрової механіки та елементів із навчальними потребами гри. Ви ж не хочете, щоб гравці витрачали дорогоцінний час на розгадування та розплутування. Занадто громіздкі правила можуть призвести до когнітивного перевантаження, і гравці вивчатимуть лише те, як грати в гру, а не бажану навчальну мету. Занадто складна гра буде розчаровувати.
Нарешті, подумайте, скільки часу займає ваша гра. Ви не хочете створити епічну 14-годинну гру. У типовому корпоративному середовищі гравці мають обмежений час для гри та численні відволікаючі фактори, які змагаються за їх увагу. Тримайте часові рамки відносно короткими. Якщо навчальна гра займає занадто багато часу, гравці швидко відмовляться та розглядатимуть це як марну трату часу.
Не зосереджуйтесь на розвагах
Навчальні ігри повинні бути тим, що ми називаємо «досить веселими». Багато нових розробників навчальних ігор намагаються створити цікаву гру. На жаль, це часто ускладнює навчання, а не полегшує. Пам’ятайте, ви не створюєте наступну чудову комерційну гру, щоб розважити своїх учнів; ви створюєте навчальну гру, в якій успіх буде вимірюватися досягненням результатів навчання.
Включіть гру як частину більшого навчального плану
У комерційні ігри, такі як Angry Birds, Assassin’s Creed або Monopoly, зазвичай грають без контексту: група друзів просто починає грати в гру онлайн або особисто. Однак, щоб навчальна гра була найбільш ефективною, вона має бути частиною більшого навчального плану та включати елементи підтримки навчання.
Найкращі результати навчальної гри досягаються, коли виконується триетапний процес інтеграції. Спочатку інструктор або онлайн-інструкція представляють гру та пояснюють гравцям її навчальні цілі. По-друге, гравці грають у гру. По-третє, після закінчення гри інструктор або онлайн-помічник і гравці повинні підвести підсумок того, що було вивчено, і як події гри підтримують цілі навчання.
Не зосереджуйтеся на виграші
Іноді учні можуть бути захоплені виграшем у грі, не зосереджуючись на навчанні. Вони відволікаються на збір ресурсів, змагання з часовими обмеженнями або накопиченням балів. Результат навчання затьмарюється складністю правил або занадто великою кількістю елементів гри. Щоб уникнути цієї проблеми, потрібно орієнтуватися на два принципи дизайну.
Перший принцип полягає в тому, що перемога повинна залежати від навчання. Ви не можете створити навчальну гру, у якій гравець міг би виграти через удачу чи випадок. Створіть гру так, щоб виграш був безпосередньо пов’язаний із отриманням або демонстрацією знань. Прикладом цього є Trivial Pursuit. У грі колір, на який потрапив гравець, визначається кидком кубика. Однак, щоб виграти гру, гравці повинні правильно відповісти на запитання в кожній категорії та завершити свій сектор.
Другий принцип полягає в тому, що і ситуація програшу і ситуація перемоги, мають вести до навчання. Вам потрібно спланувати гру, щоб заохочувати навчання протягом усієї гри, і враховувати, що відбувається, коли гравець не досягає успіху. Якщо ви створюєте змагальну гру, пам’ятайте, що будуть переможці та переможені, а іноді переможені почуватимуться погано та засмучуватимуться. Отже, перемогу не варто перебільшувати. Працюйте над тим, щоб включити навчання в усі аспекти гри, щоб усі гравці засвоїли ключову інформацію, незалежно від їх статусу після завершення гри.
—
Підписка на телеграм-канал проекту Game It, дозволить не пропустити чергову публікацію з конспекту.