Мистецтво ігрового дизайну [47]: Покарання

Lense 47

Тип балансу 9: Покарання.

Ідея карати гравців може здатись дивною – хіба гра це не про радість? Парадоксально, та грамотно застосовані покарання можуть суттєво підвищити рівень задоволення від гри:
– покарання додають ріст ендогенної (внутрішньої) цінності від гри з точки зору гравця;
– ризик буває дуже захоплюючим;
– імовірність покарання посилює виклик.

Ось кілька поширених типів покарань, що використовуються в іграх. Багато з них є зворотними від винагород.
▫️ Ганьба – протилежна від похвали. Це коли гра «каже тобі» – «ти не справився».
▫️ Втрата залікових балів – вважається дуже болючою, адже рідко зустрічається. Для балансу тут важливо, щоб втрата балів була «дешевшою» за їх заробляння.
▫️ Скорочення гри – втрата «життя» це хороший приклад такого покарання.
▫️ Припинення гри – Game Over.
▫️ Пониження – коли після невдачі вас повертають на нижчий рівень або змушують все розпочинати з початку.
▫️ Відбирання сили – коли після невдачі ви втрачаєте всі свої ігрові навички та надбання. У відеоіграх часто після «загибелі» ігровий персонаж має кілька хвилин після нового народження на те щоб знайти своє попереднє втілення і повернути все чи частину втраченого.
▫️ Вичерпання ресурсів – різного роду втрати ігрового золота, будматеріалів, хітпоінтів тощо, це все сюди.

🔎 Лінза #47. Покарання.

Покарання потрібно використовувати делікатно, оскільки все-таки, гравці у грі перебувають з власної волі. Належним чином збалансовані, вони надають всьому у вашій грі більше ваги та гордості гравцям, які досягли успіху. Щоб проінспектувати покарання у вашій грі, задайте собі ці запитання:

– Які є покарання в моїй грі?
– Чому я караю гравців? Чого я хочу цим досягти?
– Чи мої покарання видаються гравцям чесними? Чому або чому ні?
– А що якщо перетворення цих покарань в винагороди дасть такий самий чи навіть сильніший ефект?
– Чи моїх сильні покарання збалансовані відповідними сильними винагородами?

Попередня Лінза #46: https://gameit.tech/lenses-46/


P.S. Публікації в телеграм-каналі з’являються швидше, тут лише архів найважливішого. Телеграм проекту: Game It