Мистецтво ігрового дизайну [37]: Справедливість

Lense 37 J

Далі по черзі будемо розглядати 12 типів ігрового балансу. Деякі типи балансування гри будуть мати в собі одну лінзу, деякі – кілька.

Тип балансу 1: Справедливість.

З цієї точки зору ігри можна розділити на 2 типи: симетричні та асиметричні.

Симетричні ігри – це найпростіший спосіб гарантувати відчуття справедливості в гравців. А саме, всі вони отримують однакові стартові умови та ресурси (шахи, шашки, Монополія).

В асиметричних іграх гравці отримують різні набори різних ресурсів та стартових можливостей. Варто застосовувати асиметричний підхід якщо ви бажаєте:
– моделювати ситуації з реального світу;
– дати гравцям різні шляхи дослідження ігрового світу;
– для персоналізації;
– для дизайну різних рівнів важкості;
– для створення найрізноманітніших цікавих ситуацій.

Один із простих та зрозумілих способів збалансувати асиметричну гру, це застосувати підхід «камінь, ножиці, папір».

🔎 Лінза #37. Справедливість.

Щоб скористатись цією лінзою, подумайте прискіпливо про гру з точки зору кожного гравця. Візьміть до уваги рівень навичок кожного з гравців та пошукайте способи надати кожному з них шанс на перемогу. Задайте собі наступні запитання:

– Чи варто моїй грі бути симетричною? Чому?
– Чи варто моїй грі бути асиметричною? Чому?
– Що важливіше: коли моя гра більшою мірою прихильна до гравця із вищим рівнем навичок (більшим ігровим досвідом), чи коли вона забезпечує цікаві завдання та виклики для всіх гравців?
– Якщо я хочу щоб гравці з різним рівнем навичок грали разом, які засоби я маю використати щоб зробити гру цікавою та захопливою для кожного?

Попередня Лінза #36: https://gameit.tech/lenses-36/


P.S. Публікації в телеграм-каналі з’являються швидше, тут лише архів найважливішого. Телеграм проекту: Game It