Мистецтво ігрового дизайну [36]: Випадковість

Lense 36

Як правило ми розглядаємо випадковість та ігрові навички як цілком різні механіки. Та між ними існують важливі взаємозв’язки, які не можна ігнорувати.

1. Оцінка шансу як навичка. Наприклад, досвідчені картярі майже на автоматі «рахують карти», звужуючи варіативність подальших дій.
2. Навички дають можливість досягти успіху. Мова йде про ігри, що повністю базуються на навичках без рандому, наприклад – шахи чи футбол.
3. Оцінка навичок опонента як навичка. В деяких іграх може бути вигідною стратегія, коли ви створюєте в опонента відчуття, що у вас нижчий рівень навичок ніж є насправді. Це дозволяє непомітно розіграти ризиковані стратегії, що базуються на неуважності опонента.
4. Передбачення чистої випадковості як уявна навичка. Люди помічають шаблони та повторювані послідовності. «5 поспіль забитих штрафних» можуть вселити в гравця уявне відчуття «успішної серії», яка триватиме й надалі. Дослідження показують, що успішної серії не існує, але такі випадки можуть додавати гравцям додаткового натхнення чи тривоги.
5. Контроль чистої випадковості як уявна навичка. Не лише наш мозок виловлює різні послідовності. Ми теж часто робимо різні дії, що на нашу думку можуть вплинути на «ігровий фатум» – тягнемо карти не згори а зсередини колоди, дмухаємо на кубики перед кидком, промовляємо «магічні» вислови чи одягаємо на гру «щасливу футболку».

🔎 Лінза #36. Випадковість.

Щоб скористатись цією лінзою, сфокусуйтесь на тій частині своєї гри, яка містить рандом чи ризик, чітко розуміючи, що це дві різні речі. Задайте собі наступні запитання:

– Що в моїй грі насправді випадкове? Що лише здається випадковим?
– Ця рандомність дає гравцям позитивні відчуття азарту та виклику, чи негативні відчуття безнадії та браку контролю?
– Чи зміна наявної кривої ймовірностей покращила б мою гру?
– Чи мають гравці цікаві можливості для ризику в грі?
– Який взаємозв’язок між випадковістю та навичками в моїй грі? Чи є способи зробити елементи рандому такими, що б відчувались більш навичко-залежними? Чи є способи зробити навичко-залежні елементи гри такими, що пропонують гравцям ризикнути?

Ризик та випадковість – це як спеції. Гра без них буде прісною, але коли їх надто багато, то за ними більше нічого не відчувається.

Попередня Лінза #35: https://gameit.tech/lenses-35/


P.S. Публікації в телеграм-каналі з’являються швидше, тут лише архів найважливішого. Телеграм проекту: Game It