Мистецтво ігрового дизайну [33]: Правила

Lense 033 J

📘 Мистецтво ігрового дизайну під збільшуваним склом.

Правила є найбільш фундаментальними ігровими механіками. Гра не визначається її правилами, гра є правилами.

🔎 Лінза #33. Правила.

Щоб скористатись цією лінзою, подивіться вглибину своєї гри, аж поки ви не можете розрізнити найбільш базову структуру. Задайте собі наступні запитання:

– Якими є засадничі правила моєї гри? На скільки вони відрізняються від операційних правил?
– Це закони чи «домашні правила», що формуються в міру розвитку ігрового процесу?
– Чи має моя гра різні режими (формати)? Чи роблять ці режими гру простішою чи складнішою? Чи не стала б гра кращою з деякими додатковими режимами? Чи без них?
– Хто забезпечує виконання правил?
– Чи правила просто зрозуміти, чи вони трохи заплутують? Якщо вони заплутують, то чи потрібно змінити правила гри, чи краще їх детальніше та зрозуміліше описати?

Побутує хибна думка, що дизайнери розробляють гру просто сидячи та виписуючи книгу правил. І так не буває ніколи. Ігрові правила з’являються поступово та через експериментування. Мозок дизайнера переважно працює у сфері «операційних правил», час від часу, перемикаючись на основні (фундаментальні) правила, коли думає про те як змінити чи покращити гру. Писання правил зазвичай закінчується, коли гра стає грабельною. Далі робота дизайнера полягає в тому щоб правила охопили всі ігрові обставини. Не лінуйтеся робити детальні нотатки під час тестувань, бо щойно похапцем закрита «діра в правилах» гарантовано вилізе знову. Гра є її правилами – тож дайте їм час та увагу, на які вони заслуговують.

Попередня Лінза #32: https://gameit.tech/lenses-32/


P.S. Публікації в телеграм-каналі з’являються швидше, тут лише архів найважливішого. Телеграм проекту: Game It