Продовжуємо розробку своєї гри крок-за-кроком. Сьогодні крок, що відкриває для розробника гри двері у відкритий космос його творчості, який обмежений лише власною уявою, моральними та етичними принципами.
Усі публікації щодо розробки фреймворка можна вибрати тут на сайті за тегом Game It FW.
Модуль 2. Мікросвіт (частина 2)
Крок 2.2. Конструюємо ігрових персонажів
Щоб надалі менше плутатись, «героями» будемо називати гравців, які грають в гру. А ігрових героїв – «персонажами».
На цей момент у нас є: концепція та тематика гри, легенда виникнення ігрового світу з його законами та фізикою, розуміння кількості гравців та фундаментальних принципів їх взаємодії, місце та роль оповідача, та детальний перелік метасутностей.
Тепер час визначити, хто жтиме в нашому ігровому світі. Хто ці «істоти».
Варто відзначити, що, починаючи з цього кроку, і до кінця другого модуля, у нас все менеше буде зустрічатись універсальних сутностей. Тобто, ми заходимо на територію чистої творчості.
Але спробуємо щось трошки поузагальнювати, і, на скільки це можливо, виокремимо якісь характерні групи побудови ігрових персонажів. За вектор відліку візьмемо близькість конструйованих ігрових персонажів до реальності.
Група 1. Для початку можна виокремити ігри, в яких ігровими персонажами є самі гравці. Наприклад, в грі в покер, усі гравці є самі собою. Конкретний Коля грає за себе, за Колю. Без специфічного абстрагування від своєї позаігрової, реальної сутності. Частково, такий підхід може використовуватись і в терапевтичних іграх, коли ціль гри – розібратись із «багатим внутрішнім світом» самого гравця.
Група 1а. Тут може з’явитись квазі-реальний персонаж. Це коли гру грає і персонажем є конкретний «Коля» але по ігровому полю ходить аватар цього Колі, щоб самому Колі було легше, з позиції стороннього спостерігача, розуміти ходи, мотивацію та історію життя персонажа (тобто себе).
Група 2. Наступна група – симульовані реалістичні персонажі. Як правило, використовується в симуляційних освітніх іграх. Це часто безособові персонажі, які позгначаються як ролі, що властиві цільовиим групам у суспільстві чи в окремих спільнотах. Наприклад в іграх по типу «Cash Flow» чи «Світ Громад», гравці гратимуть і формуватимуть персонажів «пернсіонер», «вчиетль», «підприємець», «мама в декреті», тощо.
Група 3. Історичні персонажі – персонажі, що уособлюють людей, які колись жили і володіють історичними описами себе як людей так і своєї діяльності. Як правило, такими персонажами гравці будуть грати в якихось історичних іграх, стратегіях, що базуються на історичних подіях («Козаки») чи в іграх з побудови альетрнативної цивілізаційної історії («Цивілізація»).
Група 4. Вигадані персонажі реальної історичної епохи – схоже з попереднім типом, але за основу тут береться реалістичність відтворення епохи, в якій поселяються люди, що могли б жити в той час і могли б вести такий чи інший вид діяльності. Для прикладу, згадується серія відеоігор Mafia, де вигадані не тільки персонажі але й місто. Але все навколо до дрібниць відтворює атмосферу Чикаго 1930-х років.
Група 5. Персонажі франшиз – персонажі, які вже народжені кимось: письменниками, поетами, кіносценаристами, художниками, авторами коміксів, стародавніми текстами про міфи і вірування древніх народів. Тут ельфи, дракони, орки (не плутати з рашистами), гобліни, єдинороги, русалки, гоббіти, відьми, вампіри і усяка інша чисть і нечисть.
Група 6. Видумані гуманоїдні персонажі – ще далі, відриваємось від реальності і вигадуємо зовсім нових персонажів. Людей чи людиноподібних істот, які живуть на вигаданих планетах, в горщику з домашніми квітами, в сусідньому лісі чи організмі людини-носія. Сюдиж можемо віднести й олюднених тварин, комах та птахів.
Група 7. Видумані негуманоїдні персонажі – ну і насамкінець, можемо дозволити собі оживити сірники, згустки магми, меблі чи ще щось реально існуюче чи сконструйоване нашою хворою багатою уявою.
Група 8. Збірні персонажі – ще мені, чомусь, захотілось винести в окрему групу збірних мегаперсонажів. Наприкла, коли ви гратимета за місто, завод чи планету.
Навряд чи можна цю класифікацію вважати на 100% повною, тому бедемо користуватись нею як системою координат, яку можна постійно доповнювати, деталізовувати та розвивати.
Ще можна класифікувати ігрових персонажів за рівнем їх деталізації. Чим важливіше вживання граця в ігрову атмосферу (історичну епоху), тим більшого значення має детальність опису персонажів. Потрібно буде продумати та красиво деталізувати їхні:
- життєві сторії, скелети з шафи та дитячі травми;
- характер та темперамент;
- звички, шкідливі і не дуже;
- манії та фобії;
- політичні, економічні, соціально-демографічні установки та переконання;
- особисті та професійні якості;
- улюблені одяг, книги, фільми, ресторани, десерти та сорти пива, вина чи віскі;
- вік, стать, колір шкіри, і, навіть, віросповідання;
- я вже не кажу, про сексуальну орієнтацію.
Як це все в Be Ready.
У нашій новостворюваній грі, персонажі конструюватимуться на стику 3 та 4 груп. Тобто, в основі ігрового процесу будуть історії реальних людей, але деколи (а може й завжди), з етичних міркувань, персонажі будуть виглядати як вигадані чоловіки, жінки та діти, які реально могли б жити в України у 2022 році.
Як ці знання впливають на продукт:
- нам важливе вживання в атмосферу, тож ігровий реквізит має мати достатньо місця для детального опису ігрових персонажів, їхніх історій; як варіант, можна розмістити короткі описи з QR-кодами на розміщені он-лайн деталізовані історії з життя реальних авторів сценаріїв;
- деталізація і атмосфероцентричність гри ставлять спеціальні вимоги до художнього виконання персонажів, час задуматись про художника-ілюстратора;
- окремим викликом буде стояти реігрбельність, потрібно буде подумати над збільшенням варіативності дій одного й того ж персонажа в різних ігрових партіях;
- тут виглядає, що може з’явитись хороше місце для періодичного випуску ігрових доповнень, що міститимуть нових персонажів з новими сценаріями та можливостями розширення взаємодії з вже існуючими персонажами.
👨👩👧👦 Традиційно, якщо ви цікавитесь розробкою ігор чи їх використанням трохи глибше ніж просто пограти — запрошую на свій телеграм-канал Game It.
Фото обкладинки: Kenny Eliason з Unsplash.