Мистецтво ігрового дизайну [35]: Очікуване значення

Lense 35 J

🔎 Лінза #35. Очікуване значення.

Щоб скористатись цією лінзою, подумайте про ймовірність різних ситуацій, що трапляються у вашій грі і яке це має значення для ваших гравців. Задайте собі наступні запитання:

– Яка справжня ймовірність виникнення певних ситуацій?
– А яка очікувана ймовірність?
– Яке значення має результат такої ситуації (ігрової події)? Чи можна це значення порахувати кількісно? Чи є якесь невловиме, таке що не піддається обрахунку значення такої події, яке я не враховую?
– Кожна дія, що її може зробити гравець має різне очікуване значення. Якщо подивитись на всю суму усіх можливих у грі значень для ситуацій, що можуть виникнути в результаті дій гравців, то чи задовольняє мене сума результатів? Чи відкривають вони гравцям цікавий та достатньо широкий вибір? Чи забезпечують вони надто багато бонусів чи надто багато штрафів?

Очікуване значення є вашим чи не найціннішим інструментом аналізу ігрового балансу. Але це й справжній виклик – підібрати спосіб математичного вираження всього, що може трапитись з гравцем. Заробіток чи втрату грошей легко описати. Але яким числовим значенням можна наділити «черевики швидкості», які дозволяють вам швидше переміщуватись чи «ворота в інший вимір», що дозволяють перестрибнути 2 чергові рівні? Це важко порахувати ідеально точно. Але це не означає, що ви не можете не вгадати.

Проходячи раз а разом через чергову ітерацію тестування та налаштування ігрових параметрів, ви також змінюватимете й свої очікування щодо цінності та значення тих чи інших ігрових подій та ситуацій. Кількісна оцінка різних «нематеріальних» елементів гри може бути дуже повчальною та корисною справою, позаяк, це спонукає вас думати більше про реальну цінність ігрових подій та ситуацій для гравців та чому вони для них цінні чи ні. І ось ці, чіткі знання забезпечать вам контроль над процесом балансування вашої гри.

Попередня Лінза #34: https://gameit.tech/lenses-34/


P.S. Публікації в телеграм-каналі з’являються швидше, тут лише архів найважливішого. Телеграм проекту: Game It